Den dagen….Fibro..

Hei!
Jeg har hatt en kjempeflott start pÄ Äret.

Det kan man se av de flotte fjellturene jeg har hatt med familie. Men det har kostet litt. Jeg har kjent pÄ kroppen at ikke alt har vÊrt ok. Men trosser det sÄ lenge det er mulig.

I gĂ„r pĂ„ jobben begynte ryggen/hoftene skikkelig Ă„ stivne til

 De stivnet til og er betente fra fĂžr

 mĂ„tte ta en Prednisolon-kur og startet pĂ„ selveste julaften. Da hadde jeg vondt da


 nĂ„r jeg mĂ„ ty til Prednisolon

 SĂ„ gĂ„r det sakte over – nesten.

Jeg hangler og gĂ„r og klarte meg gjennom dagen i gĂ„r. Men det er vondt og slimposer og det som er er skikkelig betent
.. men hva skal man gjĂžre da????? 

Jeg ringte for Ă„ hĂžre om jeg kunne snakke med fastlegen min i dag, men hun er ikke der fĂžr torsdag

. ok da
. jeg forklarte situasjonen med rygg og hofter men fikk bare til svar: Åh huff da



 Ja sĂ„ la jeg pĂ„ da og tenkte at jeg har jo prednisolon sĂ„ jeg fĂ„r ta det da


 SØREN!!!!  Jeg har time neste uke hos fastlegen for helsesjekk generelt
. men det blir Ă„ ta tak i dette
.. for dette er pyton. Det er FIBROMYALGI pĂ„ sitt beste/vĂŠrste



.. Men jeg hĂ„per jeg er bedre utover dagen og kvelden for jeg skal pĂ„ korĂžving i kveld og jobb igjen i morgen 😀

 

Jeg legger ved et innlegg fra tidligere som heter DIAGNOSER

Det er ikke sĂ„ greit nĂ„r kroppen ikke er med

 Naturen, fjell, fjĂžre og trening er viktig for meg – for Ă„ fungere i hverdagen

.. og nĂ„r jeg ikke klarer det
.. da faller liksom alt litt sammen. Men vi fĂ„r se
. kanskje kommer jeg meg ut en liten tur i dag
.sĂ„ tenker jeg pĂ„ jobben som jeg burde vĂŠre frisk til i morgen

 viil sĂ„ gjerne
.

Vi fĂ„r se pĂ„ det ogsÄ ..   Jeg vet ikke alltid hva som er hva – da jeg har BenskjĂžrhet og slitasjegikt ogsÄ . Reumatisk iallefall
.. Har ikke tid til dette men mĂ„ bare roe ned og gi kroppen tid til Ă„ komme seg. Men Ă„ vĂŠre i bevegelse er veldig viktig uansett 🙂  

 

Litt klagesang fra meg i dag

 men men  er oppe og gĂ„r og livet er ikke sĂ„ vĂŠrst uansett smerter eller ikke.

 

Ønsker deg en flott dag og snart er jeg ute pÄ tur igjen <3

 

#fibromyalgi #reumatisk #diagnoser #hverdag #smerte

12 kommentarer
    1. Uff det er ikke greit nÄr kroppen ikke spiller pÄ lag. Jeg fÞler med deg altsÄ. Og Þnsker deg det aller beste og hÄper du fÄr hjelp sÄ fort som mulig. Det er synd det er sÄ vanskelig med Ä fÄ hjelp med en gang en trenger det. God bedring Ä hÄper du snart er ute Ä hopper og spretter igjen:)

    2. Uff.. Vet kosn d der e… FĂžle virkelig me dĂŠ… Her har graderstokken kommet ned til 17 minus, sĂ„ da e ikkje dagan like go.. Men snart kommer sommer og sol!
      Sende dÊ masse varme godbedrings klemma ÄsÄ hÄpe Ê d blir bedre utover dagen..

    3. birdbay: Skal ta meg en liten tur ut nĂ„…… bare smĂ„ museskritt hehehe har smurt med VoltarolForte salve og det hjelper litt….. hadde tilfeldigvis i skapet som en av gutta sikkert skulle bruke pga ett eller annet og ikke hadde brukt allikevel 🙂 Da bruker jeg det 🙂 klem

    4. Margrethe: Tusen takk <3 Nei det er ikkje enkelt..... og det er da ein mĂ„ huske pĂ„ kor heldig ein egentlig er allikevel - som er egentlig frisk og rask og har gleden ved livet 😀 Klem tilbake <3

    5. Ikke noe kjekt med sĂ„ mye vondt nei! Sliter med reumatisme selv og spesielt hofter og hender, merker mye til det nĂ„ pĂ„ vinteren…. God bedring til deg <3<3<3

    6. hÞres ut som min og din kropp er samkjÞrte,men no fikk jeg rekvisjon pÄ fysio for korsrygg og hofter i tillegg til skuldra ,kanskje du ogsÄ Ä fÄ en slik rekvisjon )) Þnsker deg god bedring ))

    7. fruensvilje: Hmmmmm ja kanskje jeg skulle det….. 🙂 det er jo noe trasigt med disse kroppene da :-/ menmen vi er sterke og seige og trosser vondter 🙂 Skal til lege iallefall neste torsdag…. da har jeg time og fĂ„r snakket med min fastlege…. Takk og god bedring til deg ogsĂ„ 🙂

    8. Du er i alle fall flink til Ă„ holde deg i aktivitet! SĂ„ gjelder det vel Ă„ finne balansegangen mellom ro og hvile.. Kroniske smerter er det tĂžft Ă„ leve med! Ønsker deg God Bedring! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg