Drømmemannen.

 

Kvar er du, drømmemannen?

Eg tenkjer som så, at om ikkje nøkkelen passar, og låsen ikkje går opp, då er det ikkje den rette.

Er det verkeleg så vanskeleg?

Eg har nok truffet drømmemannen et par gangar og kanskje tre…. men har teke valg i feil retning.

Men dei feile valga har ført meg dit eg er i dag.

Så kvar er du då?

Fins du?

Du som tek meg med storm, sveipar føtene under meg, og pang.

For det er vel slik?

Eg, sjølverklært kunstnar, sjølvstendig i det meste, men treng deg i livet mitt.

Du som kan ta meg med på kino, konsert, teater, opera, kafebesøk, middag, berre ein kopp kaffe eller om så var, ein båttur eller noko anna.

Ja, for eg blir gjerne med!

Eg som elskar naturen.

Fjell og fjøre.

Sang og musikk.

Kanskje gjer du også det.

Elskar naturen?

Eg og mi eigatid som eg er så glad i.

Men likar ikkje alltid være aleine.

Tenk om eg og du sit og har same ynskja.

Den same draumen om å være to.

Flire av det same og site tett i lag og dele tankar.

Eg trur at nøkkelen må passe for at draumemannen skal kome inn.

Og så er det opp til meg og deg og låse opp.

Så kvar er du då, draumemannen, som tek meg med storm og sveipar føtene under meg, så det seier pang.

Og då seier det pang begge vegar!

Vi tek kvarandre med storm og sveipar føtene under kvarandre – pang!

Når vi då ligg der, etter smellen, er det det spanande startar.

Klarar vi kome oss på føtene?

Eg håpar eg treff deg, eg sjølverklærte, sjølvstendige, friluftselskande og kulturglade meg.

Og at nøklane passar.

 

 

#drømmemannen #snømannen #nøkkel #pang #tomåenvere

26 kommentarer
    1. Så utrolig flott skrevet:) Og drømmemannen står jo rett der:) Litt kald kanskje, men helt enig i alt du sier:) Du skriver så utrolig vakkert og flott. Jeg gleder meg virkelig over det:) Tusen takk:) Og ha en nydelig lørdag videre:)

    2. ja hva skal en si eg sier min drømmemanne er neppe fødd enda og nå da alderen kryper på høres det litt creepy ut….så kanskje han ikkje ahr blitt drømmemannen enda? ikkje vet eg,men so far…not so much luck..hverken i hugleik eller lotto 😀
      sku eg valgt hadde det blitt en enorm gevinst i lotto…..da kunne eg gjort masse for mange…..inkludert megselv…….med en drømmemann kan det kjapt bli……mareritt kanskje…….eg vet ikkje….er så mange år siden eg avr forelsket at eg knapt husker hvordan det føltes……sikkert…..20 år siden sist….eller….ja en plass mellom 15 og 20 år
      og eg føler litt sånn nå på det etter 5 års ufrivllig samboerskap at eg vet ikkje om eg orker å bli kjent med en haug med prisen og andre som viser seg å være diverse krypdyr inkl frosker
      eg tror eg er for sær 🙂 lykke til med jakten på kjærligheten <3<3<3

    3. Drømmemannen håper jeg også å møte på en vakker dag om ikke så alt for lenge 😉 Men verden er stor. Tenk om min bor i Australia? Da vil jeg nok aldri møte ham. Men det finnes en for alle, sies det. Så da tror jeg på det 🙂
      Vakkert skrevet dette her. Og kunne handle om meg og min drøm, like så mye som deg og din 🙂 Jeg håper i alle fall at du finner din drømmemann snart. Og at han er litt mer varm og amorøs enn ham du har avbildet 😉
      Fortsatt fin dag til deg du vakre <3 Klem

    4. Drømme mannen… Ikke bare bare det der. Så mye kan jeg si. Noen virket som det, men jeg har klokke tro på respekt og samhold.
      Vil ikke ha drømmen, men det ekte:)
      Flott dikt, og mye blir tatt med:)
      Flink å skrive, det er du:)

    5. Vanja: Takk for det 🙂 Nei drømmemannen er det vanskelig å oppdage, men man kan være heldig at drømmemannen er akkurat han man kan ha respekt og samhold med 😀

    6. Eva: Hehehehehe ja jeg krysser fingre for oss begge, Eva 😀 Om det er EN for alle, så er vår der ute og venter akkurat nå 😀 Det er bare for oss å oppdage hverandre. Jeg tror det skjer, med tiden…… jeg har ikke dårlig tid 🙂 En dag av gangen <3

      Ønsker deg også en fin dag <3

    7. mente selvsagt en haug med pinser,men mulig de er priser -uansett har d epå jobben innsett at eg er håpløs…..ikkje vil eg på tinder og ikkje vil eg på byn og egentlig er eg bare veldig kjedelig…så med mindre han banker på døren eller sitter ved siden av meg på kino så blir det neppe noe :D:D
      men du kan jo enda ha hellet med deg <3

    8. Så vakkert skrevet!!! Hadde jeg vært mann nå, og i rette alderen, så hadde jeg falt for dette! Vi må vel være realistiske, men samtidig faktisk våge å ønske oss det beste…for oss! Jeg ønsker ingen mann i livet mitt akkurat nå, for det er så mye annet på tapetet, at jeg har ikke overskudd til å innlede noe! Jeg tror også at jeg kan trives med å være single……Men – skulle jeg treffe på en sjølstendig, varm og humoristisk fyr, som også er rimelig rakrygget og solid….ja da er det ikke godt å vite……om Karidansen blir mo i knea….. og glemmer at hun egentlig er ferdig med menn! 😉

    9. karidansen: Tusen takk <3 Hvem vet hva som finnes bak neste sving 😀 Ja, kanskje du blir mo i knærne helt uten at du forventer det 🙂 Og der står mannen i livet <3

    10. Ja, og slik blir det kanskje for deg også? Det skal kjennes “riktig” for begge parter. Det hjelper ikke å ha noen som er forelsket i seg hvis en ikke føler det samme sjøl! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg