hagen

DET PLANTES OG ORDNES 

 

Ja, det er vel slik…. med hage så er en aldri arbeidsledig.
Ja, generellt med hus og heim da….
Men ute…. om en har hage…. ja da har en å sysle med når sesongen starter.

 

Jeg har vært og fått fatt i rabarbra som kan spises, og rabarbra som blomstrer og IKKE er spiselig.
Kjekke Eva har gitt meg noen med røter.
Og de har jeg da plantet bak i hagen.


Spiselig i bildet over og uspiselig på bildet under 🙂


Og denne under… som de også navnga som rabarbra…. 
Der har jeg fått tips om at det kan være en “Legepestrot”.
Brukt til medisinsk formål.
Har googlet og lest litt.
Spennende!

Så har jeg plantet ut i noen krukker.
Margeritter og slikt….

Og jeg må si meg veldig heldig!!!
Jeg har vært så heldig å få flere skudd/greiner med kjekke folk, av:

SVARTHYLL

Svarthyll har jeg plantet i krukker og ute i hagen i våt jord.
Gode tips og råd har jeg fått 🙂
Jeg håper noe setter røtter og klarer seg, for jeg har veldig lyst til å prøve meg på SVARTHYLLESAFT.
Antioksydant delux!

 


Dette har jeg flyttet på i dag…..
Jeg vet ikke hva det er, men at det er et frukttre, ja det er jeg sikker på…..
For det har vokst opp der jeg har kastet eplerester, ferskensteiner osv 🙂



Denne planter seg selv.



Mr Sniff må kontrollere alt som ikke er tettet igjen.



Så er det dette med hagehansker……
Blomsterhansker…….
Ja, i det hele tatt utehansker…..
Det ser ut til at når grovarbeidet starter, da har jeg tatt AV hanskene….
Hvorfor det?
Jeg trodde vel jeg var ferdig….
Også kom alle ideene om hva som OGSÅ måtte gjøres.
Så ender det som alltid, med svarte hender og negler.

Jepsipepsi!
Fikk iallefall gjort litt i hagen i dag også 🙂

 

 

 

 

#hagen #planting #rabarbra #svarthyll #margeritter #blomsterhansker #spade #hagenmin #hage #detplantesogordnes #legepestrot?
 

24 kommentarer

Siste innlegg