hvepsebol

Har du hvepsebol?
Nei, det har jeg ikke……
De flyr dit bare for å hente materiale til bol en annen plass……….

Ja, for det svarte jeg da jeg ble spurt om det var hvepsebol i kommodeskuff som står under altanen.
Jeg går forbi der hver dag, når jeg skal kjøre bil, ut med søpla, hente mere maling etc….
Og hveps er der støtt og stadig og flyr ut og inn av et glyfs i en dør.

Jeg har jo malt hus og slikt og tenkte at nå skulle den kommoden også bli hvit…….
Ja, og jeg åpnet da skuffen for å ta den ut og male den….

 

Men hva i heitaste helsike!!!!!!!!!


Hvepsebol!!!!!!!!!

Ja, ok……………
Da må jeg få ut den skuffen faderlig fort…..
Men et steg om gangen,,,,  for hvepsen ble urolig av mitt inngrep i det lune rommet.
Det viser seg at de har kommet opp i skuffen gjennom et lite gløtt som jeg nå har stengt igjen….
Joda…..hvepsebol var det ja………


Ja, så fikk jeg først stukket inn en pinne og løsnet det fra taket i skuffen så det falt ned i skuffen…..
SÅ var det å pile vekk til hvepsen hadde roet seg….
Så var det å dra ut skuffen litt etter litt for så til slutt få den helt ut.
Så stod den der en stund mens hvepsen svermet rundt…..


Ikke noe særlig blid nei….

Så lettet den og jeg tok skuffen i full fart og slengte den ut i hagen….
Ja, ikke videre til plan men…….
Skuffen havnet en plass og hvepsebolet en annen plass, og midt opp i alt var det sinte hvepser.


Nå er det ikke hus for noen lenger for jeg tok langkosten og knuste hvepsebolet.
Jeg ødela jo hus til mange hvepser, men beklager, jeg vil ikke huse de om jeg kan slippe.


Måtte slappe av og fotografere hekkplanter jeg liker så godt 😀

Så var det over.
Hvepsen finner seg nok en ny plass å overnatte.

 

 

#hvepsebol #dagen #hveps #mandag #1august #sommer 

12 kommentarer
    1. Oj, ikke glad i å ha vepsen i nærheten..hadde et vepsebol på loftet for noen år siden…plagsomme greier… Godt du fikk fjerna ditt uten å bli stukket..og så håper jeg vepsen har funnet et bosted der de ikke plager folk :)) Ser du er flink med trim og kosthold..jeg spiser ganske sunt til vanlig, men nå har jeg akkurat spist smågodt..men ikke så mye da :)) Ha en fin kveld <3

    2. He-he, synes jeg ser deg i din jakt på bolet ;))) Bra du fikk roet deg ned slik at du fikk tatt to flotte bilder etterpå da. Jeg tror nok at jeg hadde gjort det samme med et vepsebol 🙂

    3. toveview: Heheheheheh ja jeg var litt stresset i øyeblikket. Så for meg den svermen komme mot meg….. men det trengs jo ikke mange før man får seg et stikk eller flere…… så er glad det gjekk greit. Og noe hvepsebol vil jeg ikke ha å passere hver dag 🙂

    4. annebe: Jeg er glad jeg oppdaget det og fikk det vekk ja 🙂 Jeg prøver å være sånn passe flink med både trim og kosthold 🙂 Jeg reagerer på litt forskjellig så må prøve meg frem med gjærbakst og slikt……. så da spiser jeg ikke skiver så ofte men heller havregryn……. magen er merkelig – av og til tåler jeg alt og andre tider………. men jeg vet at jeg reagerer på hvitt brød og et mat……… jeg som elsker pannekaker med bacon må tenke fornuftig men glemmer meg ganske så ofte 🙂
      Jeg ser at du er opptatt av sunn mat også 🙂

      Fin kveld tilbake <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg