inspirasjon

MANDAG

Og jeg sitter og leser i innlegg til 

UTIFRILUFT

og tenker, at det har vi her også……
Minnesmerke…..
gamle gravrøyser….
Og de ligger jo der hvor jeg nesten daglig går tur.

Ved Golleneset fyr.

Så jeg fikk inspirasjon fra Margrethe i bloggen UTIFRILUFT, og ville gå turen til Golleneset fyr i dag, og ta bilde av 
gravrøysen som er der.
 


Den store steinen ligg midt i gravrøysa.


Så går vi til Golleneset fyr.
Det er vind men opplett.
Og i det vi går mot fyret i sjellsanden, ligger det ei rose foran oss.

Og mens jeg skriver meg og hunden i boka som er på fyret, så slår det meg at det er så pass fint at vi kan ta turen oppover fjellet og gå til 
toppen, Okla.
Og vi gjør det 🙂

Og tenker som så at vi går ned i dalen og hjem etter denne toppen, men….
Vi gjør visst ikke det, for vi går bare videre på stien som fører oss til toppen Børa.
Og herfra ser vi toppene Barmen og Muletua.
Og DE skal vi ikke på i dag nei.
Meeeeeen…….


I dag blir det visst slik at turen blir til fra topp til topp.

For nå er vi faktisk på veg til toppen Barmen også.

Og da har jeg egentlig ikke tenkt å gå til siste toppe, som er Muletua, men tankene har allerede begynt å jobbe for å avslutte med den siste toppen.
Så før vi er kommet til Barmen har jeg konkludert med at i dag blir det hele rekken av topper i kvalsvika.

Så vi bare går vi.
Jeg bruker jo ha en mageveske med drikke og noe frukt, når jeg går lengre turer…….
Så slik er det når man tar det på sparket.


Her ser jeg tilbake mot toppene, Børa og okla. Fyret ligger nede ved havet, bak fjellet, så det ser vi ikke herfra.

I og med jeg hadde planlagt bare en kortere tur, har jeg ikke ullsokker på og egentlig ikke de skoa som egner seg for en fjelltur i dag, men ok….
Det gjekk heilt fint og de er jo vanntette 🙂

Så er vi oppe på toppen Barmen.
Da vi skrev oss i boka ved Golleneset fyr, var kloka 10.00
Ved Barmen er klokka 11.30

Og her ser vi mot siste toppen vi bare MÅ ta da 🙂
Muletua

Og vi skriver oss i boka på Muletua
når klokka er 11.50.
Så vi har brukt grei tid – ikke gått for fort og ikke for sakte.
Fått noen bilder her og der og koset oss på tur.

Da er det bare hjemveien som gjenstår 🙂
Og i nedre del av fjellet før vi når veien, går vi oss rett på ei ørn.
Eller jeg vet ikke hva.
Jeg gjekk i mine egne tanker – Leia gjekk litt bak meg – og der er vingeslag og nesten nærkontakt med en fugl………..
Om ørna kom bak oss eller vi gjekk oss på den………..
Ikke vet jeg……….men dette er det nærmeste jeg har vært ørn… og om den kom flyvende inn på oss?
Jeg var så perpleks at jeg fikk ikke summet meg før den var oppe på himmelen………


En herlig tur!

#Gollenesetfyr #Okla #Børa #Barmen #Muletua #5toppstur #bygda #kvalsvika #hundenLeia #selfie #fjelltur #inspirasjon #aktivtrening #titusenskritt #aktivhverdag #Bergans #johaugullundertøy #vingeslag #ørn

 

 

 


 

18 kommentarer

Siste innlegg