glatt

3. søndag i advent

Det er fortsatt snø ute, men i dag er det glatt på både marker og veier.
En blanding av mildvær og kulde gjør at det nå er isete mange steder.

To turer ute med hunden i dag……….
Og nesten umulig å gå langs veien.
Men litt tur i bygda blei det.

Men det er så håpløst glatt at vi snur halvvegs i bygda, og går til marka der vi pleier gå ofte tidlig morgen.
Det er skare snø her men greit å gå.

Vi går på marken mot vannet, jeg tråkker gjennom skaresnøen mens Leia tripper så fint opp på den harde snøen.
Hun løper litt og leker med isklumper som ligger oppe på snøen.
Så tenker jeg at nå er det nok og går rett over marka mot der jeg ser en traktor har kjørt………
Og der………
Pang sier det og jeg mister fotfestet og stuper fremover.
Jeg vet at det er noen dype hull – for de ser man når det ikke er snø der.
Men jeg glemte de i dag,,,,,,,,,,,
Og tråkket rett i ett av de og fikk en real trykk og rykk i ryggen og venstre fot.

Jaja……….
Vi kom oss hjem, og ingen benbrudd.
Men ryggen fikk en ny trøkk.
Godt jeg skal til Fysioterapeut i morgen 🙂

 

 

 

 

TENN LYS
Tre lys skal flamme
for alle som må sloss.
For rettferd og for frihet.
De trenger hjelp av oss.
Må ingen miste motet
før alle folk er ett.
Tenn lys for dem som kjemper
for frihet og for rett.

Og dyra har lagt seg til for en stund.
Mr Sniff har funnet korga og Leia ligger ved sofaen – alltid i nærheten av matmor 🙂


Det er VM-finale
Norge – Frankrike

Og det er spennende!

HEIA NORGE!

 

 

 

 

 

#3søndagiadvent #17desember #handballkamp #vmfinale #glatteveier #knallogfall  #heianorge #fotografering #natur #shetlandsheepdog #hundenLeia #tennlys

 

18 kommentarer

Siste innlegg