brak

SØNDAG

Og det startet med et brak.

Sitter og leser pü nettet og Leia ligger i senga si like ved.

SĂĽ ser jeg bare en klar stor blink utenfor.
Wow – det lynet!
Hjelp, tenker jeg, var dette nĂŚrt?
SĂĽ kommer braket.
Det smalt og dundret og det ristet i gulvet.
Leia løp som en pil ned en etasje.
Jeg fikk henne opp igjen og hun skalv som et aspeløv.
SĂĽ blei alt stilt.
Hørte hverken vind eller noe.
Helt stilt.
SĂĽnn ekkelt stilt liksom.
Slo lynet ned noen plass?
Vet ikke.

Sü begynte det bare ü snø masse.
Og dette var sĂĽnn ca 08.15.
Søndag morgen og jeg er tidlig oppe uansett jeg 🙂

SĂĽ forble det liksom stilt.
Ikke mere lyn og torden og ikke mere vind.
For ja, det blĂĽste kraftig i natt og tidlig morgen.
SĂĽ var det over.
Cora hadde passert og gått videre 🙂

Vi tok turen ut selv om jeg følte litt usikkerhet ang lyn og torden.
Ja, jeg er redd………………

Vi gjekk slik at Leia fikk gjort sitt fornødne, og deretter gjekk vi tilbake til huset og bak huset en tur.
Snøen var kram og jeg laget en #snødame for anledningen 🙂


Jeg synes det er koselig med lys ute, så jeg har plukket vekk en annen lyslenke og lar denne stå litt til før den forsvinner 🙂


Kanskje er det #cora som stĂĽr her?
Jeg laget denne i dag ja, etter den værste vinden hadde gitt seg og lyn og torden var finito finale 🙂


#snødamen


Og #hundenLeia


Hallo!
Hører du meg?
Leia prøver visst å få kontakt 😀


Hehehehehe  ingen kontakt her nei 😀

Men en koselig stund ute men hund og katt.
Fikk ikke noe bilde av katten da den bare ertet Leia og løp avgårde 🙂

 

 

 

 

 

 

#tordenoglyn #brak #torden #lyn #stormencora #storm #vindogver #søndag #kramsnø #shetlandsheepdog #hund


 

16 kommentarer

Siste innlegg