gullrekka

I FJELLET

I dag visste jeg egentlig ikke hvor turen skulle gÄ.
Begynte gÄ, svingte av, oppover



.
Og sÄ blei det nesten hele gullrekka i kvalsvika.
Like greit Ă„ gĂ„ den 🙂

En tung start.
Vondter i kroppen som betales pga godteri-galskap dagen fĂžr.
Var barnevakt for sþnnen til kjéresten til eldstegutten min, og de hadde shoppet mye godis i Sverige




.
Og jeg blei fristet.
Og nÄr jeg har startet, er det vanskelig Ä slutte.
Fþlte jeg svþmte rundt i sukker og fristelser deler av sþndagen 🙂
hehehe

Og som mange vet, er sukker trigger for betennelser og vondter i kropp.
Og det ble sĂ„nn i dag, og litt pĂ„ en mĂ„te en “hangover” fra godteposen.
Jeg vet sÄ godt, men ikke alltid fornuften seirer.
Og godt var det mens det stod pÄ.

Men, tilbake til fjellturen.
BARMEN, BØRA, OKLA OG GOLLENESET FYR

og etter hvert gjekk det bedre, og det var da jeg fant ut at her var det bare Ä gÄ pÄ, selv om det var litt slik ikke sÄ godt, liksom.
Og til slutt ble det helt greit.
Gjekk av meg tanker og smerter for en stund.

Jeg tror jeg skal be min lege henvise meg til 
MURITUNET
for et opphold.
Jeg fÞler jeg trenger det nÄ.
Har for mye smerte i hverdagen, selv om det ikke ser slik ut.
Smertene sitter ikke pÄ utsiden og den er lett Ä skjule.
Men man blir sliten

.sÄ totalt sliten og trett av all smerten som herjer til en hver tid i kropp.

Om jeg er aktiv i fjellet, og du tror at jeg er for sprek til Ă„ vĂŠre syk?
Ja, du kan sÄ si, men det er min medisin.
Jeg har mye vondt pÄ mine turer og av og til forstÄr jeg ikke selv hvordan jeg orker det.
Men konklusjonen er jo at det er bedre Ä vÊre ute i naturen Ä ha smerten der, enn Ä ligge hjemme pÄ sofaen. Jeg kan ikke tenke meg noe vÊrre enn Ä bli liggende Ä kjenne pÄ smerten. 

SĂ„ for meg er naturen medisin og glede.
Og det samme tenkte jeg i dag – sĂ„ fantastisk heldig jeg er som kan oppleve dette.

Vandre i fjellet og ta inn alt det vakre.

Jeg er priviligert 🙂

Og turen i dag var en litt kaldere variant enn turer fĂžr helgen.
Det blĂ„ste nordavind, men smĂ„tt om senn kom sola frem og skyene mĂ„tte vike mere og mere 🙂

SÄ er vi nede fra fjellet, og pÄ Golleneset fyr.
En Ăžrn svever der oppe som vi har kommet ned fra.

Dagen er god – formiddagen begynner bli midt pĂ„ dag.

Jeg har faktisk ligget pÄ sofaen etter turen.
Man blir av og til fortere sliten

..

Men jeg er superfornĂžyd med enda en herlig fjelltur i lag med hunden Leia.

Og lyset er sÄ flott ute nÄ.
Sola skinner pÄ Rundefjellet som ligger bak Gollesenet fyr.

En ny dag og jeg skal snart pĂ„ middag til moderen 🙂
Supert!


Smertene er ikke borte, for det skjer nok ikke

.
Men, jeg har smurt kropp og sjel.
Muskler og ledd.
Enda en tur i vÄr vakre natur og jeg har mestret det.
Glede!

HĂ„per dagen din blir fin der du er 🙂
 

 

#smertelindring #nrf #komiformmednrf #smertemestring #revmatiker #fibromyalgi #skoliose #benskjĂžrhet #hobbyfotograf #naturbilder #foto #turglede

18 kommentarer
    1. SĂ„ mange flotte bilder 🙂 Godt Ă„ komme seg ut etter litt godis 😉 Disse turene liker jeg best Ă„ gĂ„ selv, de som bare fĂ„r sin rute. Uten noen plan, mĂ„l eller mening. Bare nyte natur og kjenne at kroppen vil vĂŠre med :-)) Det er en god dag 🙂

    2. Vakre bilder! og ja..naturen er den beste medisin…man kan “glemme” kropp og smerter en stakket stund…Ja nĂ„ minnet du meg pĂ„ det med sukker…det er derfor jeg er sĂ„ dĂ„rlig i helgene….for da inntar jeg litt mer godis en ellers…og har tannverk inne i skjelettet…Er nok bare det at jeg fortrenger det…for jeg fĂžler at noen goder og gleder mĂ„ jeg unne meg..og da tyr jeg til litt godis…hihihi…Er nok lurt Ă„ fĂ„ et opphold og et avbrekk om man har mulighet til det…God bedring og ha en god kveld!

    3. Det er sĂ„ bra at du klarer Ă„ fokusere pĂ„ det gode, klarer Ă„ komme deg ut, fordi du vet det blir bedre pĂ„ et vis 🙂 Men sikkert lurt Ă„ dra en tur dit hvor du kan fĂ„ annen hjelp ogsĂ„ <3 Klem <3

    4. sÄ deilige bilder :=) tenk vi har nettopp kommet inn i juni og det er som om det var langt uti juli :=) nei vondter synes ikke utenpÄ,pÄ muritunet fÄr du hjelp hvet du,sÄ det er nok et fornuftig valg Ä be om et nytt opphold der :=) jeg skal til legen pÄ onsdag,fÄr nok en ny diagnose da,krystallsyka jeg er klinkende edru alikavel seiler det hver gang jeg snur meg i senga og mÄ jeg opp ja sÄ detter hode fort ned igjen hi hi ,og foten skal hun se pÄ for hevelsen vil liksom ikke slippe taket

    5. Jeg har ogsĂ„ smerter i kroppen, men det blir ikke bedre Ă„ sitte hjemme. SĂ„ jeg gjĂžr som deg…gĂ„ med smerter:)
      Det kalles for fibromyalgi hadde legen sagt:)

    6. deveny: En stor smĂ„godt-pose jeg ikke kan fĂ„ nok av……………….. spiser til jeg blir kvalm 🙂 salt sĂžtt surt sjokolade skum gele YOU NAME IT! SĂ„ – heldigvis kunne jeg reise ifra godteposen for det var ikke hjemme hos meg 😀 Jeg kjĂžper sjelden for da MÅ jeg spise det opp. Jeg spiser gjerne en STOR melkesjokolade pĂ„ null komma niks og vil helst ikke dele da jeg er redd jeg ikke fĂ„r i meg nok 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg