jogge

Mandag – og ferien er over!

Starter pÄ igjen med mine nattevakter.

Og har endelig kommet frem til den konklusjonen at jeg mÄ virkelig ta tak i meg selv og treningen, igjen.
Forebygge!

SĂ„, jeg skal bli mere aktiv.
Jeg er aktiv gÄer i fjellet



.
SĂ„ det er ikke noe problem.

Men med Ă„ vĂŠre mere aktiv mener jeg, komme meg i form igjen.
Trene!
Kondistrening!
SÄ, jogging er pÄ timeplanen.
Innmelding i Aktivsenteret – spinning!

Jepp!

MÅ skjerpe meg. Vil ikke fĂžle meg som jeg gjĂžr nĂ„.
Noen kilo for mye, og dvask bĂ„de her og der 🙂
Jeg fÞler meg bedre nÄr jeg er iallefall noen kilo lettere og ryggen og kroppen er i vater.

Ryggen blir aldri bra har jeg forstĂ„tt – og akseptert.
Men, den kan ikke hindre meg i Ă„ prĂžve pĂ„ det jeg liker – nemlig jogge og spinning.

SĂ„ – i dag blei det jogge-Ăžkt sammen med hunden Leia.
Hun forstĂ„r ikke helt dette med lĂžping ennÄ .
Da fyker hun avgÄrde og bjeffer og tuller
Men det kom seg litt etter litt og i dag var fĂžrste dagen av mange, med jogging pĂ„ programmet 🙂
En herlig fĂžlelse!
Mestring <3


Joggetur inn til elva og tilbake er en fin morgentur.
Det er denne runden som mÄ bli en fast runde.


Joggekompisen 😀


Vel hjemme – etter jogging, gĂ„ing og mange stopp pga biler som passerer.
Men allikevel, en god Þkt for meg som ikke har jogget pÄ over et Är!
Kroppen mÄ jo bli vant til det, for det er jo belastning for kroppen Ä jogge, men du og du sÄ herlig ogsÄ, nÄr man kommer i rytmen.

UttĂžying er viktig.

Spesielt for meg med hypermobile ledd, fibromyalgi og bla bla
.

Jeg prþver skjerpe meg, og gjþre de rette tingene 🙂

Ønsker dere alle en flott mandag!

 

 

 

#jogge #hundogmenneske #aktivtrening #forebygge #komiform #mestring

 

26 kommentarer
    1. du er rÄ altsÄ,jeg tenker men er ikke sÄ flinke som du nei ,men jeg gikk i skogen i dag,og jeg var sliten og ville snu,2 ganger stoppet jeg men bestemte meg for Ä nÄ toppen,og jeg greidde det,mÄ vÊre mere steng jeg ogsÄ,men jogge ,nops ikke for meg ,men jeg heier pÄ deg da :=)

    2. SĂ„ flink du er! 🙂
      Viktig med kondis ogsĂ„, men regner med at du ikke har den dĂ„rligste kondisen etter alle turene du tar. 😉
      Styrke i bena har du ihvertfall!
      God mandag! 🙂

    3. Kjempekoselig og motiverende innlegg. NÄ er ferien over. Mannen min begynte pÄ jobben i dag etter tre ukers ferie. NÄ er det ubÞnnhÞrlig tilbake til hverdagen.
      Viktig Ä komme seg inn i rutiner, for det har jo gÄtt for halv maskin i ferien da.
      Kom meg pĂ„ trening i dag, og det var kjempegodt 🙂
      Kjempefine bilder du har tatt 🙂
      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    4. Du er sĂ„ flink som virkelig fĂ„r gjennomfĂžrt planene dine! Jogging blir aldri noe for meg og mine knĂŠr, men jeg skal bli flinkere Ă„ gĂ„ turer pĂ„ ettermiddag eller kveld. All bevegelse er bedre enn Ă„ bare synke ned i sofaen. Fine bilder har du ogsĂ„ fĂ„tt tid til Ă„ ta 🙂 margarites

    5. Du fĂ„r nok til alt du vil :-)) StĂ„ pĂ„, heier pĂ„ deg jeg 🙂 Selv sĂ„ liker jeg best Ă„ gĂ„ turer, jeg liker Ă„ gĂ„ fort – mye kondisjonstrening i Ă„ gĂ„ fort ogsĂ„ :-)) NĂ„r jeg vil pushe meg sĂ„ gĂ„r jeg pĂ„ tid 🙂 Kos deg med din mĂ„te av bevegelse 🙂

    6. fruensvilje.blogg .no: 😀 Jeg kommer ikke til Ă„ jogge sĂ„ ofte 🙂 Men jeg liker av og til Ă„ jogge sĂ„ svetten siler 🙂 Har meldt meg inn i aktivsenteret nĂ„ – sĂ„ fra september blir det spinning pĂ„ meg 😀 Gleder meg! SĂ„ skal jeg pĂ„ ryggskole i september – sĂ„ endelig skjer det noe der ogsĂ„ 🙂

    7. HeidiElise: Ja jeg har styrke i bena…… mangler i resten av kroppen 🙂 SĂ„ vil prĂžve Ă„ jogge litt av og til……….. sĂ„ har jeg kommet inn pĂ„ ryggskole fra 10 september. Det blir spennende 🙂 Jeg sliter virkelig med stiv rygg og sliter med Ă„ motivere meg til hva som er godt og rett for meg, Men trening er rett uansett 🙂 GOd tirsdag!

    8. Toril sin hverdag med musikken: Ja jeg har meldt meg inn i Aktiv treningssenter igjen. MĂ„ ta tak i meg selv. Ingen ting kommer gratis. Og trening er ferskvare 🙂 Vi fĂ„r stĂ„ pĂ„!!! GOd tirsdag til deg 😀

    9. Anonym: Nei jogging har sakte men sikkert seg pĂ„ som en ok gren Ă„ utĂžve av og til 🙂 Har meldt meg inn i AKtivsenteret igjen og skal starte trening der fra 1. september og gleder meg tl spinningtimer!! SKal ogsĂ„ pĂ„ ryggskole i september og er spent pĂ„ hva de sier der………ryggen er stiv og vond og det koster av krefter Ă„ vĂŠre aktiv – men det er slik jeg er – aktiv – og vil gjerne…….. GOd tirsdag til deg!

    10. Jernbanefrua..: Ja vi finner vĂ„re mĂ„ter Ă„ beevege oss pĂ„ 😀 Herlig med raske turer ogsĂ„ ! Jeg er veldig glad i spinning og har meldt meg pĂ„ AKtiv treningssenter igjen etter over 1 Ă„rs pause 🙂 Gleder meg til Ă„ ta fatt pĂ„ trening igjen 😀

    11. frodith: Ja her mĂ„ det bli skjerpings rett og slett. Merker det sĂ„ godt at jeg ikke har trent pĂ„ lenge. Selv om fjellturer er “trening” sĂ„ hjelper det ikke pĂ„ kondis og muskler resten av kroppen. For meg er trening viktig <3 klem

    12. Toini: Nei, det var ikke noe for meg heller FØR…………. men jeg har lĂŠrt meg Ă„ like en joggetur – og jeg elsker spinning med musikk og en lang sykketur – svett svett svett 😀 heheheheh

    13. fruensvilje.blogg .no: Fys.med Ålesund sykehus. Det er sikkert et slags kurs de har og tar inn henviste pasienter. Jeg har fĂžrste “time” 10 september og da skal jeg til lege og fysioterapeut. SĂ„ blir det sikkert noen timer fremover med oppfĂžlging av trening og litt felles undervisning og slikt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg