ut pÄ tur

MOR OG DATTERTUREN
I BOKS.

BERGEN – OSLO.

Godt planlagt.
Men, sÄ kom stormen og orkanen.

Og hurtigruta vi skulle ta natt til torsdag den 20. september bare mĂ„tte kanselleres – og vi tok buss fra Volda til Bergen isteden for.
For et vÊr Ä reise pÄ tur i


Men, tur blei det!

Busstur fra Volda til Bergen:

Veldig fin tur – 3 ferger og sol og regn om en annen 🙂
ca 7  timer med buss.

Hotell i Bergen:
SCANDIC NEPTUN

– helt greit hotell og beliggenhet og frukost.
2 netter var vi der.

Bergensoppholdet:
TrĂ„kking, trĂ„kking og atter trĂ„kking – imellom regnbyer og haglebyger og vind var det nesten ikke.
Jeg mĂ„ si vi var heldige med veret i Bergen – for vi hadde en god slump med sol ogsĂ„ 🙂


Anskaffelse av paraplyer og gode sko!

Bryggen i Bergen er alltid flott!


Masser av turister i byen – og vi er pĂ„ veien mot 
FLØYBANA 🙂


Jepsipepsi!
VĂ„tt og rĂ„tt og fint og flott 🙂

TOG FRA BERGEN TIL OSLO:


Wow for en tur og for et ver og farger!
Skikkelig flott med tog over fjellet 🙂

SÄ er vi oppe pÄ 1252 moh og her sÄ det slik ut:


Det snþr det snþr tiddelibom





.


Rallarvegen og trur folk vart overraska av snþ gitt 🙂

Men sÄ kom sola og den var fremme pÄ resten av turen og reisen vÄr.


Det var wow wow wow


Bare Ă„ nyte 🙂
 


SÄ ankommer vi Oslo 14.40 lÞrdag ettermiddag og sjekker inn pÄ nytt hotell.

Hotell i Oslo:
GRAND HOTELL



Oppholdet i Oslo:


Til Aker brygge og spise middag lþrdags kvelden med min yngste sþnn Robert og kjéresten hans 🙂

SÄ tar vi siste overblikk, sjekker ut av hotellet, mÞter familie pÄ restauranten 
OLIVIA, spiser god lunsj, og tar tog og buss til Aurskog og besĂžker Laila fĂžr vi tar nattbussen hjemover.
Laila laget god middag til oss og vi fekk hjemmelaget eplekake og is til kaffe.
En flott mor og datter-tur er ved vegs ende.

Mor er utslitt av all trĂ„kkingen jeg syntes var bare “peace of cake “
🙂
Hun sier hun vil hilse pÄ meg nÄr JEG er fylte 80 Är !
heheheheh


#bergen #nsb #oslo #morogdatter #utpÄtur #grandhotell #togreise #bussreise #regnogsol #motogdatterturen #fotografering #bilder #Norge

18 kommentarer
    1. For en fantastisk tur! Bergen er en super by men helst i oppholdsvĂŠr. RegntĂžy, gode sko og paraply er en nĂždvendighet. Dere fikk nĂ„ med dere mye i byen. Vi har kjĂžrt bil over fjellet i helgen og fargene er fantastisk. En flott tur du og din mor har hatt, og masse flotte bilder 🙂

    2. SÄ helt nydelige bilder<3 og for en tur:)) det var veldig koselig Ä lese om dette. Det var som jeg satt Ä sÄ pÄ «film» her jeg leste og sÄ bildene:))
      Ønsker deg en strÄlende kveld:)

    3. SĂ„ koselig tur! og virkelig nydelig landskap pĂ„ fjellet der ja…Wow! Ja klart hun var sliten….men sitter sikkert igjen med mange flotte minner! Flotte og koselig bilder!

    4. SOM dere har kost dere 🙂 To turer i et smekk 🙂 Ja, skjþnner godt mor blir sliten jeg, litt forskjell i alder 🙂 Klem til deg<3

    5. Grete: Tusen takk Grete 😀 Ja jeg mĂ„tte kjĂžpe bĂ„de stĂžvler og paraply hehehehe var litt for optimistisk og hĂ„pefull for fint ver og sol i Bergen – men vi fikk det flott uansett rett og slett .-D

    6. solliv: Ja jeg fĂ„r se pĂ„ kondisen nĂ„r jeg er 80! Kanskje det bare er slik at jeg ikke vil innse at min mor er “gammel” 🙂 Hun er sprek da, mĂ„ jeg si 🙂 Som har klart turen <3

    7. Toini: Ja det er pĂ„ en mĂ„te JEG som har et problem som ikke innser at hun faktsik ER 80 og ikke sĂ„Ă„Ă„Ă„ sprek lenger. MĂ„ si hun virkelig fortsatt ER sprek men pĂ„ en annen mĂ„te 🙂 Tusen takk!

    8. sÄ kjekt Ä fÄ en sÄnn mor datter tur,regn,sol og snÞ om hverandre men mest sol :=) det liker vi ,og antrekket ditt med gul bukse var skikkelig rÄlekkert .
      Buss fra Volda ja,ka klokka gikk den fra Volda og ka klokka ankom dere Bergen,jeg finner ikke en rute der pÄ nett,eller jeg finner en som gÄr 13.15 fra Volda,er det den eneste som gÄr ?

    9. Wow for en herlig tur da! Og sĂ„ mange flotte bilder – farger og vĂŠr og blide jenter! Syns mamma di er sprek som bare det….. mange gode klemmer <3

    10. Ja der var turen.. og for en tur. Men i herligheta for ei mamma som drar datter ut i det vĂŠret .. og sĂ„ til Bergen!! Fader altsĂ„,, meeeen,, det tog seg opp ..Ă„ Ă„ seie 😀 Tog er en undervurdert reisemĂ„te. Men jaggu har dere farta pĂ„ ei helg.. sĂ„ jeg skal ta mamma di “under mine vinger”, ei tĂžffa som kler gardister 😀 Ikke vanskelig Ă„ skjĂžnne kor du har dine gener i fra 🙂

    11. dedicat: hehehehheheheheh ja jeg har kommet pĂ„ den tanken jeg ogsĂ„ – at hun er en tĂžff 80 Ă„ring – selv om jeg vet om andre som er MYE sprekere 80 Ă„ringer………… sĂ„ er det ikke det det gĂ„r pĂ„ – hun ER tĂžff 😀 Tusen takk!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg