glad for – Bunny

 

 

Ka fa`n e du sÄ gla fÞrr?  He du nÄ rett te de?

 

Ja det er akkurat det bloggeren BUNNY er ute etter her

 

I gÄr var jeg hos mamma en tur
Og av og til er det litt slik nedstemthet for det meste her i livet
Og jeg prĂžvde Ă„ snu tankesettet

Tenk sÄ heldig du er som snart fyller 86
Tenk sÄ heldig du er som bor i leilighet og klarer deg selv
Tenk sÄ heldig du er som kan ta bilen og komme deg litt bort
Tenk sÄ heldig du er som kan gÄ ut og du kan styre dagen som du vil
Tenk sÄ heldig du er, selv om du ikke har styrken som fÞr
Selv om du ikke klarer noe av det du klarte fĂžr
Selv om rynkene har kommet pĂ„ – sĂ„ er du oppegĂ„ende
Gled deg over dagen sÄ godt det lar seg gjÞre
VĂŠr glad for det som er her og nÄ .

Og noen timer senere fÄr jeg en telefon fra mamma, som sier at nÄ har hun tenkt
Etter at hun gjekk tur i byen, klarte bÄde ene og det andre,
og hadde snakket i telefon med sÞsteren sin, sÄ sÄ hun pÄ seg selv som heldig
Og det var Ă„ glede seg over – Ă„ bli gla for

De smÄ tingene som ofte brÄtt blir store nok

Og da gledet jeg meg ogsÄ,
over at hun sÄ det jeg prÞvde Ä fortelle

Selv om rynkene kommer pĂ„ oss alle – kiloene kommer pĂ„ eller faller av
Glede over at vi er her
Kan vĂŠre sammen

Det var noe bĂ„de jeg og mamma hadde rett til Ă„ glede oss over, i gĂ„r –
og vĂŠre gla for

 

 

Glede over livet
Glede over at jeg har havnet her jeg er akkurat nÄ
Glede over samholdet
Glede over musikken
Glede for familie
Glede over naturens mangfold
Glede over lyset og mĂžrket
Glede over en bra nok helse
Glede over vennskap som er verdt mer enn alt gull
Glede over kjĂŠrligheten
Glede for akkurat her og nÄ
Gla for sansene mine – hþre, smake, se, lukte og fþle

Glede

SelvfÞlgelig har vi rett pÄ det, Ä vÊre gla!

 

 

StÄ deg vel inn i dagen og forbi

 

12 kommentarer

Siste innlegg