hei desember… telle ned…

 

 

Hei desember
SĂ„ er du her igjen
Vakre mÄneden som bÊrer pÄ lÞfter
Desember og ventetid
Ventetid og spenning
Mot hva – hva venter vi pĂ„
NĂ„r vi tenner lys og tar frem tradisjonene
Eller, har vi flere tradisjoner igjen, Ă„ ta frem
Har vi gjemt og glemt
Gammelt er ikke bra nok
Nytt mÄ til
SvĂŠrere jo bedre
Ventetiden og traveltiden
Har du gjort det og det
Baket det og det
Vasket slik og sÄnn
Nei, man gjĂžr ikke det lenger
Å sitte med kneppede hender
Ting gjĂžres av seg selv
Alt kan kjĂžpes
Det er desember og ventetiden kan starte
Mot hva
Hva venter vi pÄ
Tjuefire dager  – nedtelling
OgsÄ smeller det til
Papirdunker, restavfall og matavfall er fulle, og lommeboka er tom
Kontoen er overtrukket til det smerteligste punktet
Da er det bare nyttÄret som skal telles ned og man kan begynne pÄ nytt

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 

#nedtelling #minedikt #etdiktomdagen #tankerblirtilord #heidesember

4 kommentarer
    1. Ja, du sier noe 🙂

      Jeg har blitt mye mer avslappet, og koser meg med adventstida pÄ roligere vis nÄ.
      Blir jo annerledes uten smĂ„ barn i huset â˜ș
      God adventssĂžndag. Klem đŸ„°

    2. Mm – sĂ„nn er det nok dessverre for mange! I Ă„r har jeg for fĂžrste gang pĂ„ lenge finni roa…. jeg er ferdig med gavene, jeg baker, jeg koser meg…. klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg