inn i varmen…

 

 

Utenforskap
Føle at man ikke hører til
Fellesskapet
Ikke være med i “gjengen”
De har noe felles
De er kollegaer
Å ikke høre til
Ă… bli tatt inn i varmen
Ikke ha identiteten dè har
Ikke ha noe ĂĄ gĂĄ til..

Utenforskap føles vondt
Det kjennes inn i hjerterota
Er det noe ĂĄ bry seg om da
Gjør det noe da
Trenger alle ha noe til felles
Nei ikke alle…
Men samtalen hadde kanskje vært annerledes da..

Møte kollegaer
Skravla gĂĄr
Noen skravler ikke
Gler seg til helga
Endelig helg
Phu… dagen blei aldri en ende på
Hører de sier det…
Av og til gjør det vondt å ikke høre til
Bare av og til

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 

#tankerblirtilord #minedikt #etdiktomdagen

4 kommentarer
    1. god morgen ,her kjente jeg meg igjen ,den følelsen av å stå på sidelinja opplever jeg rett som det er fortsatt ,det blir kanskje slik når en bare går hjemme,ha en fin dag ,i dag skal jeg iallefall til frisøren og det skal nytes

    2. Det der skjønner jeg kjempegodt! Jeg kjenner utenforskapet med kollegaer som er gift og har familie hjemme…… mange planer…. jeg skal bare i skauen, lissom….! Men – sĂĄ rister jeg pĂĄ hodet og tenker at det er dette som er livet MITT – akkurat som jeg ønsker det! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg