kjekt å ha…

Bakedag med moderen 🙂

 

HARDINGA/HARDINGLEFSE

 

 

Oppskrift:

2 egg
2 kopper sukker
Piskes godt

2 kopper smelta smør
2 kopper surmelk/kulturmelk (jeg brukte lett kulturmelk)

2 kopper potetmel
2 tsj hornsalt
2 tsj bakepulver

Hvetemel – bruke så mye som trengs for å få en løs og fin deig som er lett å bake ut.

Kjevle ut passe tynne runde – ikke for store.

 

Stekes på steketakke eller stekepanne 🙂

 

Jeg fikk 15 runde som blei smurt.

 

 

 

 

Så smøres de med smør/sukker/kanel som er rørt hvitt 🙂
Legg to og to sammen.
Deles på midten som halvmåner
og selvfølgelig rett i frysen 😀

 

Glemte å ta bilde av en delt harding, men jeg tror du vet hvordan de blir 🙂

 

Gode vart de iallefall!

 

Og dette var FØRSTE GANG jeg baket hardinger – med god hjelp av mi mor.

 

 

#hardinger #steketakke #harding #lagehardinger #hjemmebakt #smørekrem #bake #hardinglefse

6 kommentarer
      1. Koselig med en bakedag sammen med moderen 🙂 Og det er første gang jeg baker hardinger – og tenkte en gang må være den første 😀

        God lørdag til deg <3 klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg