Høye skuldre
av å ha en bil som har denne forbaskede “tikkelyden” fra motoren…
År ut og år inn…. klager på den men ingen finner at det er noe galt..
Så blir det så mye tikking at jeg drar til et lokalt verksted
som på en måte sier det kan verst tenkelig ende i motorhavari... ventiler… bytte motor…
Rett i banken og fortelle det tragiske… KAN JEG FÅ LÅN??
For dette kan bli dyrt… veldig dyrt…
Jeg handler ofte før jeg tenker… eller? I alle fall av og til… eller...
Banken roer meg ned og sier det ikke er noe problem… men kanskje jeg burde ta den inn på verksted og sjekke HVA som er galt først… også ta det derfra 🙂
Og det gjør jeg!
Og etter et par runder med undersøkelser ender det med at motoren nok må skiftes.
Dyrt blir det ja!
Bilen er 10 år…
Bestemmer meg der og da for å bytte inn bilen – kjøpe nyere.
Gleden er stor!
Selv om prisen på tikkebilen falt i grus – har jeg funnet en ny drømmebil som man ikke hører når motoren går på 😀
Telefonen om at NÅ kan jeg komme med bilen – bytte – er gledelig velkommen.
Endelig skal jeg bli kvitt den søte lille fine tikkebilen!
For fin er den!
Den gir meg bare høye skuldre….
Avtaler å hente bil neste dag.
Dekkhotell er tingen og denne dagen har jeg vært på Runde og gått i fjellet og bestemmer meg for å kjøre hunden Leia hjem, og deretter hente dekka (for setene bak må legges ned) – så er alt klart til neste dag og jeg kan suse meg til Ulsteinvik uten noe stopp.
Vel hjemme – hunden har fått mat, og jeg kjører mot Fosnavåg YX.
Så skjer det vettu… det kommer en annen lyd enn denne tikkelyden.
En kraftig skrapende lyd fra framhjula…
Jeg mister grepet og hyperventilerer…
Nå orker jeg ikke mer!
Hva er dette??
Så forsvinner lyden…
Nei, der kom den tilbake….
Verre og verre skrapende – metall mot metall nesten…
Og rask i vendingene som jeg er, ringer jeg bilforhandleren…. Klokka tikker mot stengetid..
De er selvfølgelig veldig opptatt… men : “Hva kan jeg hjelpe deg med?”
Det kommer en skjærende lyd fra hjula fremme på bilen!!
Er det farlig????
Kan jeg komme og bytte inn bilen nå???!!!
Bare ta det med ro, kjør forsiktig og kom i morgen du.
Men er det farlig??
Det kan vi ikke helt svare på uten å se på bilen – men du kan høre med YX når du henter dekka…
OK…
Ringer moderen og lurer på hva hun gjør nå – om hun kan komme til YX og hente meg.
Tør ikke kjøre bilen en meter lenger…
Og hun kommer og henter meg.
Hvorfor ringte jeg bilforhandleren?
Hvorfor skjedde dette med denne nye lyden akkurat nå?
Hvorfor måtte jeg kjøre hunden hjem og deretter kjøre tilbake samme vei for å hente dekka da jeg kunne hente de piggdekka neste morgen på veien til bilforhandleren?
Hysterisk kvinnemenneske på telefonen…
Jeg ser på meg selv som bitte litt krisemaksimerende hysterisk når jeg ringer…
Men det er min måte å få kontroll på situasjonen, bittelitt.
Dagen etter blir jeg kjørt til YX – for jeg lot bilen stå igjen der over natten.
Holdt pusten hele veien til bilforhandleren – da denne lyden kom i bølger hele tiden…
Og jeg så for meg at hjula for en vei og bilen en annen vei… eller at jeg rett og slett mistet styringen pga hjula falt av…
Høye skuldre hele veien – fikk parkert bilen og takk for nå!
NY BIL!
HIMMELSK!!
#krisemaksimering #høyeskuldre #hysterisk




ulyder i bilen er ikkje kjekt:-)Grattis med ny bil
Tusen takk 😊
For en hysterisk dag ..i hvert fall jeg blir det hvis jeg opplever slik.
Gratulerer med ny bil da:)
Tusen takk! Ja den blei hysterisk 😶
Uffameg allmektige skaper. Her var det dramatikk på fire hjul og tikkende og skrapende akkompagnement. Nå håper jeg inderlig du får senket skuldrer i en stille og pålitelig sak av et fremkomstmiddel. 🤗 klem
Nå er de senket, skuldrene 😁
skjønner godt att du fikk høye skuldre ,og godt det ikke skjedde noe ,nå kan du bare nyte nyebilen og forhåpentligvis senke skuldrane
Uff ja… så stress når ting ikke fungerer 😶
Uff – så ekkelt – hadde gjort akkurat det samme som deg! Vi er ikke hysteriske, det er bare det at vi kan jo ikke vite hva som er i veien med bil da! Gratulerer med ny – nyyyyt nå! Klem <3
Tusen takk 😁