krise! maksimering….

 

 

HĂžye skuldre
av Ă„ ha en bil som har denne forbaskede “tikkelyden” fra motoren

År ut og Ă„r inn
. klager pĂ„ den men ingen finner at det er noe galt..
SÄ blir det sÄ mye tikking at jeg drar til et lokalt verksted
som pÄ en mÄte sier det kan verst tenkelig ende i motorhavari... ventiler
 bytte motor


Rett i banken og fortelle det tragiske
 KAN JEG FÅ LÅN??
For dette kan bli dyrt
 veldig dyrt


Jeg handler ofte fþr jeg tenker
 eller?  I alle fall av og til
 eller...

Banken roer meg ned og sier det ikke er noe problem
 men kanskje jeg burde ta den inn pĂ„ verksted og sjekke HVA som er galt fĂžrst
 ogsĂ„ ta det derfra 🙂
Og det gjĂžr jeg!

Og etter et par runder med undersÞkelser ender det med at motoren nok mÄ skiftes.
Dyrt blir det ja!
Bilen er 10 Ă„r

Bestemmer meg der og da for Ă„ bytte inn bilen – kjĂžpe nyere.

Gleden er stor!
Selv om prisen pĂ„ tikkebilen falt i grus – har jeg funnet en ny drĂžmmebil som man ikke hĂžrer nĂ„r motoren gĂ„r pĂ„ 😀

Telefonen om at NÅ kan jeg komme med bilen – bytte – er gledelig velkommen.
Endelig skal jeg bli kvitt den sĂžte lille fine tikkebilen!
For fin er den!
Den gir meg bare hþye skuldre
.
Avtaler Ă„ hente bil neste dag.

Dekkhotell er tingen og denne dagen har jeg vĂŠrt pĂ„ Runde og gĂ„tt i fjellet og bestemmer meg for Ă„ kjĂžre hunden Leia hjem, og deretter hente dekka (for setene bak mĂ„ legges ned) – sĂ„ er alt klart til neste dag og jeg kan suse meg til Ulsteinvik uten noe stopp.
Vel hjemme – hunden har fĂ„tt mat, og jeg kjĂžrer mot FosnavĂ„g YX.

SĂ„ skjer det vettu
 det kommer en annen lyd enn denne tikkelyden.
En kraftig skrapende lyd fra framhjula

Jeg mister grepet og hyperventilerer

NĂ„ orker jeg ikke mer!
Hva er dette??
SĂ„ forsvinner lyden

Nei, der kom den tilbake
.
Verre og verre skrapende – metall mot metall nesten

Og rask i vendingene som jeg er, ringer jeg bilforhandleren
. Klokka tikker mot stengetid..
De er selvfþlgelig veldig opptatt
 men : “Hva kan jeg hjelpe deg med?”

Det kommer en skjÊrende lyd fra hjula fremme pÄ bilen!!
Er det farlig????
Kan jeg komme og bytte inn bilen nÄ???!!!

Bare ta det med ro, kjĂžr forsiktig og kom i morgen du.

Men er det farlig??

Det kan vi ikke helt svare pĂ„ uten Ă„ se pĂ„ bilen – men du kan hĂžre med YX nĂ„r du henter dekka

OK

Ringer moderen og lurer pĂ„ hva hun gjĂžr nÄ  – om hun kan komme til YX og hente meg.
Tþr ikke kjþre bilen en meter lenger

Og hun kommer og henter meg.

Hvorfor ringte jeg bilforhandleren?
Hvorfor skjedde dette med denne nye lyden akkurat nÄ?
Hvorfor mÄtte jeg kjÞre hunden hjem og deretter kjÞre tilbake samme vei for Ä hente dekka da jeg kunne hente de piggdekka neste morgen pÄ veien til bilforhandleren?

Hysterisk kvinnemenneske pÄ telefonen


Jeg ser pÄ meg selv som bitte litt krisemaksimerende hysterisk nÄr jeg ringer

Men det er min mÄte Ä fÄ kontroll pÄ situasjonen, bittelitt.

Dagen etter blir jeg kjĂžrt til YX – for jeg lot bilen stĂ„ igjen der over natten.
Holdt pusten hele veien til bilforhandleren – da denne lyden kom i bþlger hele tiden

Og jeg sÄ for meg at hjula for en vei og bilen en annen vei
 eller at jeg rett og slett mistet styringen pga hjula falt av

HĂžye skuldre hele veien – fikk parkert bilen og takk for nĂ„!

NY BIL!

HIMMELSK!!

 

#krisemaksimering #hĂžyeskuldre #hysterisk

10 kommentarer

Siste innlegg