Kvina-kofte

Å STRIKKE KOFTE

Ja, det var å ta seg litt vann over hodet……….
For det har jeg ikke gjort før…
Og dette med å klippe opp foran og for armer……….
Sy/sikke og klippe….
Skumle greier.
Men, det har gått seg til på et vis – og kofta er ferdig 🙂

Men, neste kofte strikker jeg nok med rundfelling.
Det holder å klippe opp foran 😀

Brukte litt tykk trå – men helt greit det 🙂

 

Mine fargevalg – og det blei egentlig fint synes jeg 🙂

Så fester jeg tråer langs med så det ikke skal bli så mye på slutten 😀
For nok trå-ender blei det iallefall uansett etter klipping og sying…………

 

 

 

 

 


Dampes !

Også er det knapper – og jeg valgte messing-knapper.

 

Og så er jakka ferdig – og brukandes er den 🙂

 

 

Litt improvisering med stolpene og halsen……… for det hadde de glemt å forklare i oppskriften – men jeg las på andre oppskrifter og spurte andre strikkeglade,  og tenkte meg frem til hvordan jeg ville ha den………. litt triksing og miksing 🙂

 

Et morsomt prosjekt er ferdig.

En gammel oppskrift – og jeg elsker disse mønstera og koftene 🙂

Tror jeg må lage en annen kofte ved senere anledning med litt tynnere trå 🙂

Kvina-kofte i mine farger!!!

 

 

 

#kvinakofte #strikkedille #strikk #kofte #handarbeid #norskekofter #minefarger #drropsgarn

12 kommentarer
    1. Aldeles vidundelig vakker jakke! Så herlige farger du har valgt. Nei, det er ikke lett det der med klipping og symaskin, i et nytt håndarbeide. Jeg liker det ikke, men det går jo med list og lempe. Jeg strikker videre på min genser fra min barndoms bygd, og det er gøy. Heldigvis er den i rundfelling, så det går fint. Kos deg med jakken og dans ut i vårsola når den varmer! Klem 🙂

    2. så nydelig den var og et vakkert fargevalg :=) Du mestret dette fint du,selv for meg som har laget noen kofter nå er det skummelt å sette saksa i og klippe opp,men det går bra :=)
      Jeg liker best ragland eller rundfelling av samme grunn som du skriver,det er nok å sy og klippe uten att en behøver gjøre det med armane også :=)

    3. Fargevalget ditt var finere enn den i oppskriften synes jeg helt personlig 🙂 Nydelige farger altså ♥ Den kan du være ordentlig stolt av. Leit at du måtte plundre sånn med kantene, men likevel ble resultatet ditt kjempetøft synes jeg 🙂
      Klipping og sånt liker ikke jeg heller, så forsøker å unngå sånne oppskrifter selv 🙂
      Nyt helgen med ny kofte ♥

    4. Koften ble kjempefin!! Men jeg skal være enig med deg at det der med å sy og så klippe i nystrikket strikketøy…det kan være skummelt. Det går som regel greit når man først starter. Det verste er å finne frem symaskinen og gå i gang. For tenk om det rakner… Hittil har det gått bra for meg, men jeg skal innrømme at jeg har fått veldig sansen for rundfelling eller raglansfelling, sånn at jeg slipper å klippe hull til ermer.
      Kos deg meg koften, du kledde fargene godt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg