lage noe godt..

KARBONADER

 

Mmmm dette blei min lunsj i dag.
Jeg ville lage noe godt før jeg dro på kveldsvakt i dag, og fant ut at jeg kunne lage karbonadekaker.
Så kjekt å ha!

Karbonader – kjekt å ha i frysen og ta opp til forskjellige anledninger 🙂

 

 

Oppskrift:

0,5 kg kjøttdeig/karbonadedeig
2 egg
2 tsj salt
1 tsj pepper
1 tsj kjøttkakekrydder
1 tsj blandingskrydder
1,5 dl grillmel
4 ss potetmel
4 dl melk  – eller halv om halvt med melk og vann som jeg bruker

I hurtigmikser – blande godt og klar for steking.
Jeg steker med melange på litt høy varme.

 

 

 

 

 

Pynt med det du vil – uansett er det godt!!

Også godt til et lettvint middagsmåltid – servert med spaghetti, makaroni, poteter, grønsaker eller som en #seilerpatent med stekt egg på toppen.

Mulighetene er mange med en karbonade 😀

 

 

#karbonadekaker #hjemmelagetkarbonadekake #oppskrift #kjøttdeig #middag #lunsjkarbonader

4 kommentarer
    1. etter att jeg hadde malt i dag lagde jeg også karbonader som blir dagens middag hos oss,men mine er av hjortekjøttdeig det ble 6 stk i dag og eg trur dei er gode :=) og det er nok dine også ,mange gode måltider her

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg