opp og hoppe…

 

 

 

Når ein har vore vaken så lenge
Stått opp og vaka så lenge
Og ingen står opp
Kor lenge skal ein vente då
Morgonstund har gull i munn
Ikkje alltid
For av og til er det berre kjedelig å vakne så tidlig
og site oppe fleire timar før andre i det heile tatt reagerar
Men slik er det
Vi er så forskjellige
Hadde berre eg vore SÅ forskjellig
Kunne ligge utover og berre tatt morgonen med ro
For eg har no full anledning til det
Men nei… opp og hoppe i mulm og mørke
No høyrer eg noko – nokon er på veg ut!
Nei, var visst berre vinden…

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 

#tankerblirtilord #mineditk #etdiktomdagen

8 kommentarer
    1. I dag var jeg oppe tidlig også. Kvart over seks satt jeg og heklet i stua. Mannen sov, så jeg fikk vente med frokosten. Men det var koselig. Vet ikke når sist jeg har vært oppe så tidlig. Endelig begynner jeg å bli normal igjen tenker jeg. Jeg liker ikke å sove lenge, for dagen går liksom fra meg da. Hurra for morgenfuglene! Men sover jeg lenge, så gjør jeg det!!!!! Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg