Never change
to be accepted
by others.
Stay weird.
#sitat #ordtak #blogg #bilde #fotografi #hobbyfotograf #fotoblogg #fotografere #selfie #littavhvert #etdiktomdagen
Never change
to be accepted
by others.
Stay weird.
#sitat #ordtak #blogg #bilde #fotografi #hobbyfotograf #fotoblogg #fotografere #selfie #littavhvert #etdiktomdagen
GOLLENESET FYR
OG FJØREVANDRING
Stiv nakke………….
Vond skulder og arm………..
Ingen god natt……..
Men…..
Frokost og tabletter er fortært, og Voltarol forte gel smurt på skulder og nakke.
Klar for tur etter en hvilestund på sofaen.
Vi går til Golleneset fyr.
Det er vondt på turen men jeg har den formeningen at vondt skal vondt fordrive……… og jeg blir iallefall ikke bedre av å være hjemme å kjenne på vondtene.
Det er litt skyer og litt sol.
Fint tur-ver 🙂
Masse av #Kusymre ute nå.
Og så har de fått opp skilt og fortelling om “Gjøtten” her i Golleneset.
En herlig tur ute i vår natur!
Hund og menneske koser seg i fjøresteinane.
Hører tjelden synge og havet skvulpe mot land.
Ønsker alle en god lørdag!
#hobbyfotograf #blogg #fjøretur #shetlandsheepdog #hundenLeia #gollenesetfyr #kvalsvika #bygda #fotoblogg #fotografere #naturbilder #lørdag #mestringsfølelsen #trim #komiformmednrf
Det er fleire av dei.
Dei andre dagane.
Du gledar deg til alle desse store dagane i året.
Men, dei andre dagane,
kvardagane,
dei må du også glede deg over.
Mette Kvalsvik
22.12.17
#minedikt #ordogtankar #blogg #dikt #glede #kvardagane
Og dagen ble til, og fikk vært hos frisøren og handlet litt diverse.
Ja dagene går de, og jeg med de.
Men jeg sliter med nakken for tiden………………
Og det begynte en stund før jeg dro til Spania også.
Så det har ikke kommet nå.
Det har vært en stund.
Hos frisøren i dag, var det såpass ille at jeg følte jeg ville kaste opp.
Men jeg kastet ikke opp!
Vel hjemme måtte det bli tur med hunden – og vi gjekk til Mulevika og forbi.
Halvvegs på turen satte de i med voldsomme smerter og jeg stivnet totalt til.
Alt var vondt.
Vondt å bøye fremover, snu på hodet og se oppover.
Det gjekk i bølger.
Jeg har tatt en tramadol.
Mange netter har vært vonde når jeg har våknet og kjenner jeg ligger på venstre side.
Jeg vet da svarten hva som har skjedd – men nå er det skikkelig ille.
Og det er ikke strikking heller, for jeg har ikke strikket på et par uker 🙂
Det er faktisk vondt uansett hva jeg gjør.
Om jeg sitter, ligger, står eller går………………..
Men håper Tramadolen hjelper.
Jeg tåler jo nesten ikke noe smertestillende utenom paracet….
Blir dårlig av det meste…..
Men må man så må man.
VIrker ikke tabletten får jeg prøve litt Voltarol forte gel. Det brukte jeg en del da jeg var i Spania.
Så noe er det med skulder og nakken …….
Kan være nordavinden jeg reagerer på………
Men … jaja… vi får se.
VOndt er det iallefall.
Men, det har ikke hindret meg i å få tatt noen bilder fra turen da 🙂
Jeg fant jeg fant…………..
Denne var so fin at jeg tok den likesågodt med hjem 🙂
Når vi går til Mulevika og forbi, kommer vi etter hvert til min favorittplass 🙂
Her kan man sitte i fred og høre på havet som slår mot land.
Vi rusler oss tilbake mot Mulevika og hjemover.
Jeg har egentlig så vondt at jeg har vondt for å gå pga skulderen liksom….
Det er jo ikke den jeg går med………
Men alle bevegelser belaster også en skulder, så alt gjorde til slutt vondt.
Men……….
Hjem må vi uansett da 🙂
To måker og en Tjeld.
Nå skal jeg ikke gjøre noe mere i dag, utenom å kanskje få i meg noe mat.
Kjenner at jeg begynner bli kvalm av Tramadolen.
FOrbaska rett og slett, men sånn er det.
Ønsker dere alle en super fredag videre!
Dette går over som alltid – men fatter ikke hva som gjorde at det ble sånn ….
Mestringsfølelsen……….
#komiformmednrf #revmatisme #nakkesmerter #fibromyalgia #skoliose #diagnoser #benskjørhet #nakke #skulder #fotografering #fotoblogg #hobbyfotograf #mestring
vil du ta en drink
jeg føler for å gå på folkedansoppvisning
folkedanskonsert
hamam (tyrkisk bad)
nattklubb
performance
restaurant
tehus
hva vil du
sitte i sofaen i koseklær
Ingrid Furre
#renpoesi #ingridfurre #koseklær #blogg #ellenwisløff #poesi
Fjelltur på dagen i dag, må bare bli slik det.
Annerleides-feiringa 🙂
Og den gjekk til
STOREHANEN
på Moltu.
I bunad –
fordi eg kan!
Om du klikkar på linken over kjem du til mitt fyrste innlegg i dag.
Med tilbakeblikk på 2016 og 2017.
Håpar dokke alle har en fin dag i dag.
Vi er heldige!
Og eg tenkjer at det er rom for forskjelligheit.
At ikkje alt behøver være A4.
Du MÅ ikkje være innan for ei rame og gjære det som alle andre gjær, alltid.
Det er iallefall slik eg tenkjer 🙂
Det var ein del folk i fjellet.
Morsomt på ein slik flott dag.
Gutta boys feirar 17. mai i Oslo – og det er så rart med det……
Blir berre stoltare og stoltare av mi lille familie <3
Men, tilbake til fjellturen:
Då vi rusla fra Storehanen, kom det ein fugl susande lavt forbi oss og satte seg på steinen der vi hadde sittet – og så ljoma det “KOKO KOKO” fra den.
Gjøken er her!
Funkar ditte; bunad og fjellsko 🙂
Og kaffien inntas hos Marie og Jon med gjester.
Fortsatt fin fin dag til alle der ute 🙂
#fjelltur #17mai #storehanen #tipåtoppherøy #hipphipphurrahurrahurra #komiformmednrf #norge #mestring #fotografering #natur #sunnmørsbunad #bunadogfjellsko #fjellet #grunnlovsdagen #feiring #norskeflagget
17. mai
er vi så glad i……..
GRATULERER MED DAGEN, NORGE!
Jeg har fri i dag og har noen planer for dagen.
Og planene blir til langs med 🙂
Om du klikker på linkene for 2016 og 2017 så kan du se hva som skjedde denne dagen, tilbake i tid 🙂
Fra innlegget i 2016 skrev jeg at det ikke er noe problem å gå med bunad i fjellet………..
Og det er det ikke heller det.
Jeg synes det er flott med denne nasjonale drakta, i fjellet.
Men….
Noe har skjedd.
Tror rett og slett den har “krympet” rundt livet?
Jaja, jeg har sjekket, og det går faktisk an å sy den UT.
Men, det er ikke mitt mål.
Jeg får spise litt mindre kaker, og trene mere, DET må være målet 🙂
Og innlegg fra 2017 var preget av en tur på jobben, og 17.mai festen som blei arrangert av oss i byggefeltet.
Og som dere ser, er fjellturen viktig innslag selv på en 17. mai.
Man må velge.
Mine gutter har fløyet fra redet og det er stilt i dørene her.
Hund og katt lager ikke så mye styr.
Jeg mener det er en tid for alt.
Jeg har anledning å velge hva jeg vil gjøre på en slik dag.
Så valget mitt er fjelltur og feire med gode venner.
Så slik blir min dag i dag.
Fjelltur og gode venner.
HIPP HIPP HURRA HURRA HURRA
#17mai #Norge #nasjonaldagen #grunnlovsdagen #gratulerermeddagennorge
Onsdag
og litt slik slapp dag etter nattevakt.
Men ut kom vi oss – og med nye joggesko på turen, hentet på posten i dag
😀
XXL leverer og jeg er fornøyd!
Veldig gode på foten 😀
Humlen surrer
En herlig 16. mai dag.
Ønsker deg en fin fin kveld!
#nike #xxl #pakkeiposten #tur #bygda #sommerfugl #vårfølelse #sommerfølelse #fotografering #fotoblogg #natur #hobbyfotograf
Ein
kan
vel
vera
glad
om
ein
ikkje
dansar.
#dansar #glad #blogg #16mai #ordtak #sitat #mai #littavhvert
BØRA
I skoddehav.
Ja, for det veltet på med skodde, egentlig som en tarm gjennom bygda, men takvis fløt den over fjellet også.
På verandaen ble det for varmt i sola, så da blei det tur for å se på skodda 🙂
Her ser vi mot toppen, Barmen, og tuppen lengst vekk er Muletua.
Så er vi nesten nede fra fjellet, og vandrer hjem til sola på verandaen.
Ønsker dere alle en god tirsdag kveld 🙂
#skoddehav #skodde #bygda #Børa #fjelltur #shetlandsheepdog #hundenLeia #natur #hobbyfotograf #foto #fotografere #bilder #tirsdag #selfie #trim