Nike

Onsdag
og litt slik slapp dag etter nattevakt.

Men ut kom vi oss – og med nye joggesko på turen, hentet på posten i dag
😀

XXL leverer og jeg er fornøyd!


Veldig gode på foten 😀

 


Humlen surrer

En herlig 16. mai dag.

Ønsker deg en fin fin kveld!

#nike #xxl #pakkeiposten #tur #bygda #sommerfugl #vårfølelse #sommerfølelse #fotografering #fotoblogg #natur #hobbyfotograf

ordtak/sitat

 

 

 

 

Ein
kan
vel
vera
glad
om
ein
ikkje
dansar.

 

 

 

 

 

#dansar #glad #blogg #16mai #ordtak #sitat #mai #littavhvert

fjelltur

BØRA

I skoddehav.

Ja, for det veltet på med skodde, egentlig som en tarm gjennom bygda, men takvis fløt den over fjellet også.

På verandaen ble det for varmt i sola, så da blei det tur for å se på skodda 🙂


Her ser vi mot toppen, Barmen,  og tuppen lengst vekk er Muletua.

Så er vi nesten nede fra fjellet, og vandrer hjem til sola på verandaen.

Ønsker dere alle en god tirsdag kveld 🙂

#skoddehav #skodde #bygda #Børa #fjelltur #shetlandsheepdog #hundenLeia #natur #hobbyfotograf #foto #fotografere #bilder #tirsdag #selfie #trim

morgenturen

MULEVIKA

Det er fin temperatur og selvfølgelig så må skodda ligge og lure rundt hjørnet  🙂
Men for meg gjør det ingenting.

Det er fint og litt trolsk.


Det har kommet inn en del #tare som vi alle håper forsvinner før badesesongen virkelig slår inn 🙂


Vi rusler hjemover.
Med lyden av fuglekvitter, båresuset og stillheten rundt oss.

Her blir det #blåbær etter hvert 😀

 

 

 

 

#mulevika #morgentur #fotografering #skodde #natur #hobbyfotograf #fotoblogg #morgentrim #shetlandsheepdog #komiformmednrf #hundenLeia #havet 

mine dikt

Einsamheita
smyg seg innpå
og krevar di fulle merksemd.
Du vil ikkje ha den,
og måkar den vekk.
Som eit tungt lass med snø,
som smeltar vekk i 
regnet.

Mette Kvalsvik

 

 

 

 

 

 

 

#regnet #minedikt #dikt #etdiktomdagen #blogg #einsamheita 

 

 

påan igjen

GRASKLIPPAREN
ER KOMEN FRAM

Så var det den tida igjen, i hagen.

Det vokser og gror.
Noko plantast i krukker, noko flyttast fra krukker til hage, og plenen klippast.
Påan igjen!!

Hagen er terapi.
Sjå på det som vokser og hvilke frukter som kommer i år.


Eg har fortsatt til gode å plante jordbær……..
Kanskje til neste vår 🙂

I år ser eg det blir plommer igjen – kjekt det!

Ellers er stikkelsbær og ripsbær-trea for små enda.
Men neste år tenkjer eg at eg kan høste frukter fra de også.

Så spørs det om morelle- og kirsebærtrea bærer frukt neste sommer 🙂


 

 

 

Den som lever får sjå.


 

 

 

 

#hagenmin #frukttrær #plommetre #grasklippar #plen #planter #rhododendro #hageplanter #planterikrukker #stikkelsbær #ripsbær #kirsebær #moreller

 

morgenturen

MANDAG


og en kjenner at temperaturen er god.

Morgenturen med hunden Leia er ren rutine – eller fast innslag mere 🙂
Hun må jo luftes og jeg får min første trimrunde.

Og alltid er det noe å fotografere.

Joggesko er godt å gå i når man går på asfalt. 
Det er asfalt rundt hele bygda, og sånn er det jo de fleste plasser.
Asfalt.
Ikke det underlaget som er bra for min kropp, men man må bevege seg både ulendt og på veien, så……….


 

 

Og man oppdager de merkeligste ting å fotografere, som denne svart-sniglen som krøller seg rundt løvetannen her.


Bekkeblom/Soleihov
denne er giftig og det visste jeg egentlig ikke………….


#svartsnigle

En herlig tur i bygda.
Markene er frodige – slik som jeg husker det fra da jeg var barn.
De skal snart slå markene og da forsvinner det vakre gress-havet 🙂

 

 


 

#komiformmednrf #morgentrimmen #morgentur #hundenLeia #shetlandsheepdog #natur #fotografere #hobbyfotograf #bilder #fotoblogg #bygda #kvalsvika #bekkeblom #soleihov #løvetann



 

ren poesi


 


vi ses
sa hun og ble borte
for godt

Jan Erik Vold

 

 

 

 

#renpoesi #janerikvold #vises #ellenwisløff #cappelendamm #poesi #blogg #mandag

 

 

endelig

MULETUA
OG
BARMEN

Jeg lengter alltid hjem, når jeg er ute og reiser.
Sånn er det med den saken.
Og når jeg har kommet meg hjem, står fjellturene for døren.

Strålende fint i dag, og det ble tur for hund og menneske.

Herlig!

Skodda ligger og lurer ute i havet……….
men den trekker seg sakte men sikkert tilbake.

Yuhuuuuu!

God søndag kveld til dere alle 🙂

 

 

 

#muletua #barmen #hundenLeia #shetlandsheepdog #fotografering #mestringsfølelsen #fibromyalgi #smerter #mestre #turvenner #turglede #hobbyfotograf #bilder #fjelltur #søndag

 

spania

Turer, inntrykk og fotografering
i godt lag.

Når kurset er over for dagen, er det mulighet for å gjøre andre ting.

Her er noen bilder fra uken 
på 
Reuma-Sol.

 

VI GÅR TIL 
MARKEDET I ALBIR.





 

SYKKELTUR
TIL
ALTEA

Kirketorget i Altea





Flotte kirken i Altea







BUSSTUR
TIL
GUADALEST









Her var det mye bilder 🙂
Og de taler for seg, egentlig 🙂

 

#altea #sykkeltur #albir #guadalest #hobbyfotograf #foto #natur #historie #busstur #spania