Onsdagog litt slik slapp dag etter nattevakt.
Men ut kom vi oss – og med nye joggesko på turen, hentet på posten i dag 😀
XXL leverer og jeg er fornøyd!
Veldig gode på foten 😀
Humlen surrer
En herlig 16. mai dag.
Ønsker deg en fin fin kveld!
#nike #xxl #pakkeiposten #tur #bygda #sommerfugl #vårfølelse #sommerfølelse #fotografering #fotoblogg #natur #hobbyfotograf
Ein kan vel vera glad om ein ikkje dansar.
#dansar #glad #blogg #16mai #ordtak #sitat #mai #littavhvert
Einsamheita smyg seg innpå og krevar di fulle merksemd. Du vil ikkje ha den, og måkar den vekk. Som eit tungt lass med snø, som smeltar vekk i regnet.
Mette Kvalsvik
#regnet #minedikt #dikt #etdiktomdagen #blogg #einsamheita
GRASKLIPPAREN ER KOMEN FRAM
Så var det den tida igjen, i hagen.
Det vokser og gror. Noko plantast i krukker, noko flyttast fra krukker til hage, og plenen klippast. Påan igjen!!
Hagen er terapi. Sjå på det som vokser og hvilke frukter som kommer i år.
Eg har fortsatt til gode å plante jordbær…….. Kanskje til neste vår 🙂
I år ser eg det blir plommer igjen – kjekt det!
Ellers er stikkelsbær og ripsbær-trea for små enda. Men neste år tenkjer eg at eg kan høste frukter fra de også.
Så spørs det om morelle- og kirsebærtrea bærer frukt neste sommer 🙂
Den som lever får sjå.
#hagenmin #frukttrær #plommetre #grasklippar #plen #planter #rhododendro #hageplanter #planterikrukker #stikkelsbær #ripsbær #kirsebær #moreller
MANDAG
og en kjenner at temperaturen er god.
Morgenturen med hunden Leia er ren rutine – eller fast innslag mere 🙂 Hun må jo luftes og jeg får min første trimrunde. Og alltid er det noe å fotografere.
Joggesko er godt å gå i når man går på asfalt. Det er asfalt rundt hele bygda, og sånn er det jo de fleste plasser. Asfalt. Ikke det underlaget som er bra for min kropp, men man må bevege seg både ulendt og på veien, så……….
Og man oppdager de merkeligste ting å fotografere, som denne svart-sniglen som krøller seg rundt løvetannen her.
Bekkeblom/Soleihov denne er giftig og det visste jeg egentlig ikke………….
#svartsnigle
En herlig tur i bygda. Markene er frodige – slik som jeg husker det fra da jeg var barn. De skal snart slå markene og da forsvinner det vakre gress-havet 🙂
#komiformmednrf #morgentrimmen #morgentur #hundenLeia #shetlandsheepdog #natur #fotografere #hobbyfotograf #bilder #fotoblogg #bygda #kvalsvika #bekkeblom #soleihov #løvetann
vi ses sa hun og ble borte for godt
Jan Erik Vold
#renpoesi #janerikvold #vises #ellenwisløff #cappelendamm #poesi #blogg #mandag
MULETUA OG BARMEN
Jeg lengter alltid hjem, når jeg er ute og reiser. Sånn er det med den saken. Og når jeg har kommet meg hjem, står fjellturene for døren.
Strålende fint i dag, og det ble tur for hund og menneske.
Herlig!
Skodda ligger og lurer ute i havet………. men den trekker seg sakte men sikkert tilbake.
Yuhuuuuu!
God søndag kveld til dere alle 🙂
#muletua #barmen #hundenLeia #shetlandsheepdog #fotografering #mestringsfølelsen #fibromyalgi #smerter #mestre #turvenner #turglede #hobbyfotograf #bilder #fjelltur #søndag