sĂ„ var flĂ„tten her igjen………

FLÅTT
OG
HUND

 

De to tingene passer ikke sammen – og nĂ„ er det sesong igjen, for flĂ„tten.
Og jeg har allerede plukket bort en flott pĂ„ skulder til Leia – sĂ„ da var det bare Ă„ ringe veterinĂŠren og fĂ„ medisin for dette.

Årene fĂžr har hunden hatt “flĂ„tt-halsband” – men i Ă„r vil jeg prĂžve tyggetablett.
En tablett som varer i TRE mĂ„neder – sĂ„ da bestillte jeg TO tabletter – for Ă„ ha hele sesongen 🙂

 

Blei nesten som en liten godbit den tyggetabletten der – og vips – nĂ„ holder flĂ„tten seg borte – forhĂ„pentligvis 😀

 

 

 

#flÄtt #tyggetablettforhund #hundogflÄtt #hundenLeia #hund #shetlandsheepdog #sheltie

12 kommentarer
    1. ja dette ser ikke ut som en tablett iallefall,sÄ hÄper eg det hjelper,flÄtten er ikke god nei ,mÄ huske Ä spraye meg selv ogsÄ om jeg gÄr tur i marka ,er flink til Ä glemme det

    2. Spennende Ă„ hĂžre om det virker.
      Her har flĂ„tten herjet siden januar, og nĂ„ er det verre enn noen gang for Pus hos oss. Siden vinteren har vĂŠrt mild, er det MYE flĂ„tt nĂ„. SĂ„ jeg har laget en blanding av lavendel og cocosa som jeg drypper i nakken og pĂ„ ryggen til Pus. Det virket veldig godt i fjor, men nĂ„ i Ă„r er det sĂ„ mye flĂ„tt at noen finner veien gjennom pelsen til Pus likevel 🙁
      Lykke til med flĂ„ttkuren ♄
      Klem

      1. Ja hĂ„per det virker. Jeg gir hund og katt olivenolje i tĂžrrforet – for oliven skal visst virke mot flĂ„tt……….. men sĂ„ langt har flĂ„tten bitt seg fast pĂ„ hunden i Ă„r…………. Andre som bruker denne tabletten skryter av den sĂ„ krysser fingre 🙂 klem

        1. Hmm….kanskje jeg skal forsĂžke med olivenolje i tĂžrrforet da, sĂ„nn i tillegg til lavendel/cocosa blandingen 🙂
          Takk for tips ♄

    3. FlĂ„tt og katt her. Det sies at alt pĂ„ kloden har en nytteverdi i naturen, men hva slags nytte flĂ„tten har, begriper jeg ikke. SĂ„ jeg tror ikke noe pĂ„ det… Jordkloden vil klare seg supert uten mennesker..og flĂ„tt 😁

      1. Jeg bruker den pĂ„ min hund vĂŠrt Ă„r, fungerer kjempe bra. Hun lĂžper i skogen og hopper i busker hver eneste dag. FĂžr jeg begynte med de fikk en minst en flott i uken, nĂ„ fĂ„r hun kansje en i sesongen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg