slik middagsmat var før…

Saltfiskkaker

 

Som mamma laget.. også lager jeg det også
Også kan man lage vrier
Putte i oppskriften litt annet enn bare det som står der…

3 egg
6-7 små poteter
saltfisk opphakket
(enten rester av saltfisk fra dagen før – eller bare bruke saltfisk fra poser det står bacalaofisk på)
Koke den og hakke den opp – litt slik plukkfisk-aktig
1 tsj pepper
1 tsj muskatt
Eller krydderet etter behov

Og denne gangen moste jeg en gulrot i bare for å prøve – og det var godt det!
Mose alt og røre sammen til en passe fast deiglignende, ikke for fast, som kan stekes

Stekes sammen med løk

Jeg hadde kanskje bitte litt for lite fisk i ….
men det blei uansett vellykket og smakfullt dette her


Smaksprøve!

 

 

Husmannskost?

Jeg lager mye av det som min mor har laget
Oppskrifter jeg har tatt til meg – av det som jeg syntes var godt
Og viktig å holde i hevd på en måte

 

Hvit saus lager man som man vil… kjøper posesaus…

Jeg bruker smeltet smør, løk, sukker, muskatt, mel og melk

😃

Veldig godt 🤩

#saltfiskkaker

16 kommentarer

Siste innlegg