snu tankene..

 

Det er ikke enkelt å snu tankene
Eller er det det?
Når du faller ned og alt blir tungt,
hvordan komme opp igjen
Hvordan snu negativt til positivt
for det er ikke gjort med et knips

Å se i veggen og ikke se noe
Bare tomhet, bare svart
Hvordan finne det vakre,
fargene som lokker frem gleden og det gode
– du må ha viljen

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 

 

#svart #minedikt #etdiktomdagen #viljen #dikt #detvakre #snutankene #negativt #positivt #åseiveggen #finnedetvakre #dumåhaviljen

6 kommentarer
    1. Det et nok mange i forskjellige situasjoner som skulle klart det. Situasjoner hvor deg er vanskelig å fatte at noen klarer å snu tankene. 🤗 klem

    2. Noen ganger nyter jeg å synes synd på meg sjøl. Jeg er blitt veldig klar over NÅR jeg gjør det. Stort sett gjør jeg det i smug uten å involvere andre. I en lang
      periode i livet var jeg helt kriminell til å ringe til venner for å klage min nød. Så ble jeg ho som folk trakk seg unna. I dag blir jeg dugelig lei av andre som “bare klager”. Du har helt rett: En er nødt til å ta tak i viljen noen ganger, sjøl om det langt fra alltid er enkelt! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg