solsnu og snømenn….

 

VINTERSOLVERV

Tidspunktet for solens retningsskift faller i år 2023 er 22. desember klokken 04.27
Da er det offisielt vintersolverv

 

Så nå har sola snudd – og det har lavet ned med snø 😀

 

Lyset

Kjære, alt ditt som du viser meg no
– så utenkt som mangt av det er –
kan det vel hende eg ikkje forstod
om du ikkje var meg så kjær.

Eg stansa vel uviss, utan svar,
som framfor eit ukjent land,
om ikkje min kjærleik til deg var
for meg som ei lykt i mi hand.

Den lyser meg fram, så eg kan gå inn
og gjere meg kjend i kvar krok.
Det er ikkje sant at kjærleik gjer blind.
Kjærleik gjer klok.

 

Halldis Moren Vesaas

 

~¨~¨~

 

Og, det er dagen før dagen før dagen!

🎄

Det er denne dagen, før dagen før dagen, at vi har pyntet juletreet, men nå gjorde vi det for et par dager siden, fordi vi måtte sjekke om plasttreet tålte et år til
La gå… det holder disse dagene også
Neste jul blir det nytt plast-tre – bare så det er sagt 🙂

 

Kaldt i kveldinga- og snømann nummer to er klar ☃️

 

Koselig 💜

Lag dere en fin   dagen før dagen før dagen, fredagskveld ☺️

 

10 kommentarer
      1. Ja tenk, mørketiden er i ferd med å snu. For meg har denne tiden gått alt for fort rett og slett Kanskje pga det fine veret vi har hatt i lang lang tid 🙂

    1. Wow så flotte snømenn! Dere har tydeligvis fått MASSE kram snø! 🙂 fint julepynta også! Koselig! Og så vakre ord om kjærlighet….. <3<3<3 klem

    2. deilig å vite att nå blir det bare lysere :=) snømenn ja det var det jeg skulle laget i går da vi måkte snø for det var kladdesnø ,i dag er det frost og sikkert ikke like godt ,dere er flinke å leke dokke i snøen ,og så fint med lys i snømenna

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg