svele i gĂĽr..

SØNDAG
OG
TID 
FOR 
Å 
LAGE
SVELE

 

 

Oppskrift:

5 egg
300 gr sukker
piskes til eggedosis

Smelt 200 gr smør og hell i eggedosisen

Tilsett 1 liter kefir/kulturmelk

750 gr hvetemel til settes litt og litt

2 ss natron med det siste av hvetemel

 

La røren svelle litt før du steker sveler i stekepanne eller pü takke

 

 

Jeg ser hva JEG gjorde feil i går…
Tok 2 tsj natron istedet for 2 spiseskjeer!
Men svelene blei gode allikevel de 😀

 

 

 

 

Man blir ikke stekemester første gangen…
Men etter hvert fikk jeg de store nok 😀

 

Serveres med smør og sukker
BlĂĽbĂŚrsylte
Lys sirup
Eller hva en mütte ønske pü gode ferske sveler
Jeg foretrekker smør og sukker eller bare sirup 😀

 


#sveler

10 kommentarer
    1. Sveler er kjempegodt og du ser ut til å være dn kløpper på stekinga.🤗
      Her er det mange som bruker brunost på dem, men jeg liker best syltetøy.😊
      Nyt kvelden!☀️🤗

      1. Ja brunost er vanlig pĂĽ sveler eller vafler… jeg liker ikke brunost sĂĽ den saken er uansett grei 😀 Sveler er godt og jeg fĂĽr dreisen pĂĽ det etter hvert 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg