tankespinn inn i dagen… er rødspette en…

 

God morgen Norge!

Sier du “torden og lyn”  eller “lyn og torden”..?

Jeg er oppvokst med å si “tore og lyn”

Men… det er jo ikke torden som kommer først – det er lynet!

Jepsipepsi – i voksen alder oppdager man så meget…
Og kan korrigere seg selv på slike småe bagateller – som “lyn og torden”

 

 

Og at Rødspette ikke er en fugl… det lærte jeg i ung alder…
Ja, for rødspette høres jo helt ut som en slik Hakke Hakkespett-fugl i mine ører
Men at dette er en flyndre – ja det lærte jeg av med-kollegaer på Lindstrøm hotell for over 30 år siden 😅😆
Hahahahaha   da vi alle satt rundt bordet og bestillte RØDSPETTE  og det kom FLYNDRE på bordet – og jeg gledet meg til noe kjøtt àla kylling-lignende…det var litt av et sjokk skal jeg si deg!
Da skal du ha takk!

🙈

 

Hvordan var dagen den

17. august 2015 = Mot straumen

17. august 2016 = I min hage

17. august 2017 = Vakkert pĂĽ Runde

17. august 2018 = Boller

17. august 2019 =  Godt nok

17. august 2020 = Tur i skodda

17. august 2021 = tankespinn inn i dagen…

Dagen i dag starter med overskyet, vind og vått…

 

 

DAGENS BLOGGERE

Plass nr. 40 = Fruens vilje

Plass nr. 62 = Bernteriksandnes

Plass nr. 88 = Heidisverden

 

 

LAG DEG EN FIN DAG 🦋🌼

 

#tankespinninnidagen

12 kommentarer
    1. god morgen ,du har dine tanker du og jeg mütte tenke litt her nür du skriver om rødspette jeg tenkte pü en fugl her og nü men det er jo rødstrupe hi hi ,ellers har jeg alltid sagt lyn og torden :=) ha en fin dag

    2. En kan fĂĽ slike feiloppfatninger, det er morsomt…men kanskje ikke da. Jeg kjøpte meg fromage i Paris jeg ogsĂĽ, til dessert og pĂĽ bordet kom ost :D. Mener jeg sier “lyn” først. Lag deg en fin dag du ogsĂĽ <3

    3. Hos oss hører vi gjerne torden et stykke unna før vi ser lynet, men du har jo helt rett. Jeg sier nok begge deler. Rødspette er ikke min favoritt til middag heller.😅😂
      Ha en fin kveld!🤗

      1. hehehe jeg synes rødspette er godt nĂĽ… men den gangen blei jeg meget skuffet kan man si 😀 Lag deg en fin fredag 🙂

    4. Hi hi, ja det er morsomt det med ord og setninger som en er vant til ĂĽ si, men er egentlig litt ÂŤfeilÂť som uttrykket ÂŤugler i mosenÂť – hva er det for noe sĂĽnn egentlig?😂😘

    5. Takk for linking igjen, selv om jeg er langt nede på lista 😁
      Måtte tenke etter hva jeg sier, og det er lyn og torden 😉
      Artig med slikt man ikke tenker over 😀

    6. Hahahaha, sĂĽ herlig…. rødspette lissom…..! Ikke alltid godt ĂĽ vite da! Jeg har alltid sagt lyn og torden…. sĂĽ da gjorde nok mamma og pappa ogsĂĽ det! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg