tankespinn inn i dagen… mandag

 

God morgen Norge!

 

 

Som turen blir til
Og dit jeg gikk var ikke planlagt
Litt slik på sparket
Men med paraply på slepet
Ingen hund lenger…
Og første gang jeg går trimløypa – der hoggormen holder til – uten hunden Leia
Ja, for vi har møtt hoggorm der i våres en gang – og det var skummelt nok i seg selv
Nå har jeg bare meg selv å passe på – og paraplyen da
Skodde, yr og litt småregn
Vakre farger og natur
Tanken flyr både hit og dit

Livet
Hva man mestrer og ikke – hva man plutselig må ta ansvar for på en annen måte
Valg
Ta det med ro
Alt som skulle vært gjort men som ikke blir gjort
Men det er helt ok
Det er helt greit
Vi gjør det vi kan klare der og da
Det begynner å synke så smått inn
Selv om det er vanskelig å svelge
Det er en tid for alt
Og det har vært en tid for så mye
Så er vi her vi er
Ny uke og nye muligheter
Ta vare på det!

Se deg rundt – prøv å ikke bli nedstemt på grunn av regnet som faller
For det tørker bort etter hvert

Lett å si når man ikke er rammet av flom og ødeleggelse
Det er forferdelig det som rammer deler av landet
Styrtregn – ødeleggelser – evakueringer – ødelagte hus og veier og bygninger og….
Inn og utland…. 

 

Stå deg vel inn i den nye dagen og uka

 

DAGENS BLOGGER:

Plass nr. 13 = Jannenordvang

Plass nr. 35 = Martinehalvs

Plass nr. 63 = Elinweronikas

 

 

Tilbakeblikk på samme dato årene før:

 

28. august 2022 – bobiltur –  Bygdin – Synshornet

 28. august 2021 – jeg er på Svinøya fyr – er det mulig??

28. august 2020 – Trollvogga, hunden og jeg

28. august 2019 – Sånn var det og hvorfor gjør folk slik

28. august 2018 – Skodd

28. august 2017 – Varmt men

28. august 2016 – Kaffe – Rundefjellet

28. august 2015 – Skjørt som porselen

12 kommentarer
    1. Herlige og fuktige bilder fra turen, for ikke å glemme dråper. Jeg elsker bilder av dråper 💦 Er nok litt merkelig å gå på stiene alene uten følgesvennen vil jeg tro. Har du vurdert om du skal skaffe en ny følgesvenn igjen, vel og merke litt lengre frem? Ønsker deg en fin mandag, klem 🤗

      1. Dråper er lekkert 🩵 Ja vurdert og bestemt. Ingen ny hund. Har hatt tre hunder og det holder 🩷🐕 Men jeg vurderer sterkt en ny katt 🐱🐈🩷

    2. Hei igjen. Her er jeg litt tilbak,e og forsøker å oppdatere meg på hva som har skjedd i sommer. Men her var det myyyye å se og lese, så jeg rakk slett ikke stort i dag. Men Leia? Hva har skjedd? Jeg ser du skriver at hun ikke er med, og så har du fremkalt nydelige bilder av henne? Mange tanker kommer når jeg leser din og andres blogger. Jeg har liksom falt helt ut her. Men sånn er det hver sommer for meg. Sender deg en klem og gode tanker og håper du får en fin ny uke.

      1. Hei på deg Natheless 🌼 koselig at du er her igjen, og innom meg 🩷 Leia har vært syk en periode, slitt med helsa….og i sommer blei det værre. Så var det et valg å ta ❤️🐕 Så Leia er her ikke lenger 🩷

        1. Så leit for deg. Føler med deg her, for hun var en trofast følgesvenn. Men nå løper hun nok i de evige jaktmarker med futt og fart. Klem fra meg .

    3. Jammen har dere det vått der borte 🙁 Men bildene blir jo lekre! Ja, vi må ta valg og vi må leve livet – prøve å tenke positivt og bruke mulighetene som byr seg….. vi klarer det, vel? Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg