er det mulig???

SVINØYA FYR

 

 

Båttur fredags kveld.
Kor går ferda?
Tja.. skal vi sjekke sjøforholda forbi Skorpa og mot Svinøya fyr??

 

 

Og helt fantastisk – vi kommer oss ut til Svinøya fyr.
Dette fyret som ligger rett ut i havet og vi ser det fra Mulevika og Muletua og fra mange andre steder  🙂

Og det er dette fyret som ved værmeldinger kan høres slik ut:

“orkan i kasta – 47 meter i sekundet – ved Svinøya fyr”

Det er dette fyret vi har kommet ut til 🙂
Et ønske er oppfylt!

 

Vi tar turen rundt øya.

 

 

 

 

Også sier Charles: jeg tar båten inn til stien, så hopper du i land….

???!!!
Hopper i land?  Jeg??!!
OMG
Tør jeg det da??

Og etter noen forsøk med fronten inn mot stigen, kommer jeg meg på land….. og der står jeg, og båten drar fra land.
For det er umulig å legge til med båt der.
Også står jeg der…. og tenker:  Hva gjør jeg nå…

Men jeg må jo benytte sjansen når jeg har klart å hoppe i land!

Kommer meg oppover i stigen – rett opp – og blir stående… frosset fast pga høydeskrekk og helt alene…
Men så tar jeg tak i meg selv og dette med at jeg faktisk klarte komme meg på land, og kommer meg opp stigen – videre oppover  – puster tungt og skynder meg.
For om det kommer mye bølger så kan jeg bli værende på øya…..han kan ikke komme nært nok så jeg kommer meg om bord i båten igjen, liksom…

Jeg skalv i knærne og gråt nesten innvendig, for dette var bratt og tøft…
Men opp skulle jeg, når jeg hadde kommet så langt.
Og heldigvis visste jeg ikke hva jeg ga meg ut på da jeg tok sats og hoppet 😀

 

WOW sier jeg bare 🙂
wow  wow  wow

Jeg er på Svinøya fyr helt alene 😀

 

 

 

 

 

 

Og jeg synes det er helt lekkert fantastisk her.
Jeg vil tilbake hit neste år i august.
Det er fredet her mellom april og juli på grunn av fuglelivet.
Men jeg er forelsket i dette vakre stedet 😀

WOW!

 

 

 

 

Så er jeg nede igjen…. den siste delen av nedturen – den siste stien er liksom bare rett ned…
Men det gjekk greit – og jeg er sååå stolt!

Et apropo til dette, å besøke Svinøya fyr…. det forfaller!
Det har vært arrangert turer ut hit i mange år, med helikopter.
Men det forfaller…. og jeg håper noen tar vare på denne vakre perla ute i havgapet.
Den er magisk!

 

Vi kjører tilbake mot sivilisasjonen, i solnedgang.

 

 

 

 

 

 

Og for en solnedgang vi fikk med oss da!!!

Fredagskvelden – vakker som bare det 🙂

 

 

#svinøyafyr #jegharværtpåsvinøyafyr #vakkersolnedgang #solnedgang #båttur #svinøya #høydeskrekk #klatreistige #vakresvinøyafyr

10 kommentarer
    1. Åååå såååå herlig! For et eventyr! Nå fikkjeg grøsninger, det ser så utrolig ut….. tusen takk for at du hoppa i land, Mette! Klemmer😘😘

    2. Du allmektige sier jeg bare.. og brukte “fantastisk” for litt siden… men må bare gjenta det med to streker under 😀 For en helg,,, stjeler bare dine egne ord 🙂 Klem

    3. Så flott ei øy!😀Mange fine bilder av både klatreren og naturen. Jeg synes jammen du var modig som våget å hoppe i land og klatre opp der!😊

      1. Ja det oversteg min fantasi… og jeg tror ikke jeg visste hva jeg gjorde i gjerningsøyeblikket 😀 Jeg er like overrasket ennå, når jeg tenker på det. Jeg har vært på land der!!! wow 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg