ugress, drĂĽper og blomstring…

 

Det vokser og gror
Både det man vil skal vokse og det som IKKE skal vokse…

Ugress for eksempel
Og her for litt siden fikk C et tips fra kona til en kompis: Strø over vaskepulver!!
Ikke hvilket som helst vaskepulver; Effekt!
Det skal visst gi underverker
Kjøpt pü Europris

Ja, så da forsøker vi da… Strør over alt ugress langs kanter og slikt
Og det lukter nyvasket rundt huset 😀

 

Ellers er det mye vakkert ĂĽ se
Plommetreet mitt spirer og har blomster – masse blomster
Og et tre som har kommet opp av seg selv – ja det har også blomster!
Jeg tror det har kommet fra plommesteiner jeg har kastet rundt meg ute
Det er morsomt i allefall 😀
Eller kanskje det er et annet frukt-tre?
Det har samme blomster som plommetreet i allefall.

 

 

 

Rabarbraplanten over er ikke spiselig etter det jeg har forstått…
Men planten under er spiselig – og den smaker det lakris av!!
Tror jeg må prøve meg på frø fra denne planta under, til neste vår 😀

 

4 kommentarer
    1. Lakris? Jøss, ganske spesielt 😀 Vakre dråpebilder! 🥰 Da jeg bodde i hus, begynte det etter hvert å vokse opp løvetann på gårdsplassen. Fikk roundup fra en bonde (billigere enn i butikk), og jeg skal si deg løvetanngresset forlot gårdsplassen!🤗 Er spent på vaskepulvertrikset ditt.

    2. Nei, den rabarbraen er ikke spiselig. Koselig med blomster, men det blir stadig ugress. Har aldri forsøkt vaskepulver på det😁😁😁

      1. Nei jeg mĂĽtte bare prøve pĂĽ dette trikset selv om det kanskje ikke er det mest naturvennlige?? Jeg bruker egentlig eddikk… 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg