vi kan, men vil ikke…

 

 

Om jeg hadde gitt alt
Hadde det hjulpet?
For det er det jeg føler
her jeg sitter i mitt eget hus,
med tak over hodet,
rennende vann fra springen,
bil å kjøre,
butikk å handle det jeg trenger,
klær….

 

Hvorfor kan det ikke være mer likt i verden
Hvorfor finnes det så ram-fattige steder og sulten sliter i tarmene
Og vannet ikke er rent – og kanskje har de ikke vann..
Hvorfor?
For vi sender penger, hjelper på så mange nivå og måter…
Og allikevel strekker det ikke til

 

Vi kan ikke redde alle
VI kan ikke hjelpe alle
Vi kan, men vil ikke?
Vil, men kan ikke?

 

Og stadig er det et rop om hjelp
Og jeg føler det stikker langt inn i hjertet
Reklamen gjør dette – forteller deg at du MÅ gjøre noe
Og så vet du at det ikke er alltid de pengene du gir, kommer dit de skal

 

Politikk
Innland eller utland
Er det dèt det til slutt handler om, når det kommer til stykket?
Politikk….

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 

#minedikt #enhjelpendehånd #omjeghaddegittalt #reklame #urettferdighet #ramfattig

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg