virkeligheten…

Mandag

Og klokka 08.00 ringer jeg veterinæren i Ulsteinvik. Forklarer situasjonen- og jeg blir deretter henvist til Dyreklinikken Ålesund- ved Moa.

Saken er at Leia er syk. Hun var syk allerede fredag ettermiddag/kveld,  når jeg hentet henne på kennel.  Hun var litt skeiv av og til, i hodet…. venstre øre var litt slappere enn høyre.

Hun er allergisk… så jeg trodde det  var kløing i øret som gjorde det…. for det skjer av og til.

Men det har stabilisert seg på en skeiv måte i løpet av helga -og jeg konkluderte med at hun mest sannsynlig har hjerneslag 🩵

Noe som har gått over tid.. hvor lenge… fra sist uke,  til i dag…. huff…

I bil – ferge over fra Hareid til Sulesund

Gråtetokter og alskens scenarier…

🛳

 

Ålesund Dyreklinikken

Så sover Leia 🩷

De skal ringe om et par timer.

Hva gjør jeg…. ringe Marita og ta en kaffe… eller stikke innom Moa? Jeg valgte i dag det siste.  Klarer ikke være sosial.

Lite pyntet for kjøpesenter…. men pytsan… hvem bryr seg …

Jeg sitter på Moa og venter, og skriver dette. Kjenner jeg vil svime av. Påkjenninger har blitt for mye nå. Kroppen min sliter og jeg skjelver på høyre hånd når jeg taster i vei.

Sånn er det – virkeligheten 💙

Må løfte opp stemningen litt,  så her er noen bilder-  tårevått og slitent ansikt som skjules med artige snapper og slikt…

 

Jeg spiser scone og drikker kaffelatte.

Ser på folket og er nummen i hodet.

Men fikk faktisk shoppet et par julegaver i samme slengen 😄🎁

Dette går bra, sa veterinæren 💕 Mest sannsynlig ikke hjerneslag  🩵

Da krysser jeg fingrene og ellers alt annet som kan krysses

🐕🩵🐕

Ventetida kan være så mangt 💜

Tårene henger på kanten….

Har lenge tenkt om jeg skal kjøpe bur og ha Leia i  når vi kjører bil… mrn hun liker det ikke… men kanskje disse nye bura… de med sprinkler…. Leia stresser ved bilkjøring.  Har alltid gjort det. Derfor bruker jeg sele i bil… hmm ja… slikt å tenke på når en venter 🩷💕🐕

Alt ser fint ut på rtg.bilder men blodprøver viser mulig lavt stoffskifte… de sendes videre,  blodprøvene,  for endelig svar. Betennelse i nervesystemet har muligens gitt lammelsen i ansiktet og snuten… kortison er oppskriften der. Hjerneslag er det ikke, etter hva de sier, men blir det ikke bedre- MR next… så da er ikke hjerneslag helt utelukket.. men mest sannsynlig ikke 🤔🐕

Nå er det trygt, i bilen, ferge over sundet og turen hjem, finne roa 💙

 

Vakre Leia mi 🩷

 

#veterinær #sykhund

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg