Spor.

 

 

 

SPOR

 

Du gÄr der, pÄ ein trÄkka sti.

Tankane flyg til ei anna tid.

Kven har gÄtt her, ja, kven har latt sine tankar fare,

tydd til naturen og gÄtt seg tom.

Kven har trÄkka stien og slitt for det daglige brÞd.

Kven har gÄtt her og klaga si nÞd.

 

Denne stien som er sÄ godt synleg, kven trÄkka den fyrst?

Det var nok ikkje for Ă„ nyte naturen, denne stien kom til.

Men for hardt arbeid, for mat pÄ bordet og varme i stova.

 

Du gÄr der pÄ den trÄkka stien.

Du ser spor av mange stiar, godt synlege og andre lite brukt.

Men nokon har gÄtt der, og laga spor.

 

Du gÄr i spora, i og utan for stien.

Tankane flyg til ei anna tid.

Nokon har lagt vegen tilrette og du fÞlger sÄ godt du kan, 

i spora.

 

mette j kvalsvik
oktober 2014

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

#spor #minedikt #sti #tankane #dikt #blogg

15 kommentarer
    1. SĂ„nn tenker jeg ogsĂ„ nĂ„r jeg gĂ„r sĂ„nn 🙂 Tenker mye pĂ„ historien, de andre 🙂 liker Ă„ gĂ„ sĂ„nn 🙂

    2. SĂ„ fint skrevet. Og sĂ„nt tenker jeg ogsĂ„ nĂ„r jeg gĂ„r enkelte stier, bĂ„de sti i skogen, og sti i livet 🙂 Noen har gĂ„tt stien fĂžr meg. Og jeg undrer pĂ„ hvordan tankene og mĂ„let var? 🙂

    3. Ja, en kan tenke slik innimellom….hvem har gĂ„tt her fĂžr….. Det gjelder jo sĂŠrlig stier. NĂ„ gĂ„r vi stort sett pĂ„ dem for Ă„ gĂ„ tur, men fra gammelt av mĂ„tte mange gĂ„ disse stiene for Ă„ tjene til sitt daglige brĂžd…..

    4. Vakkert dikt, og jeg har allerede fÄtt lest noen, og gleder meg til Ä dykke ennÄ dypere inn i denne fine bloggen din <3
      Jeg elsker Ä vandre rundt pÄ tur, bÄde helt i egne tanker, og ofte tenker jeg pÄ stedet jeg gÄr, historien om stedet, og ikke minst menneskene som var med pÄ Ä lage historien.Jeg har sÊrlig en venninne som er like interessert i sÄnt som meg, og da funderer vi, fornemmer og snakker om det <3

    5. passion4lifeandtravel: Takk for at du liker bloggen min! Det er godt Ă„ ha noen slike venner, der en kan slippe lĂžs tankene sammen av og til. Jeg har et par slike veninner selv, og de er enormt viktige for meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg