Ikke dårlig vær……..


Mr Sniff kom fykende inn i vind og regn – kroet seg litt under stuebordet, og føyk så ut igjen. Tror han liker seg ute i det vindfulle regnværet 🙂


Det blåser og regner, men pytsan. Må ut og gå en tur. Går “rundt bygda” og til Golleneset i dag. Er innom min mor også, for å se at hun har det bra. Det har kommet mye nedbør – så markane renner litt over og elvane lager nye veier.


Forbi desse flotte sjøbudene bor min mor, i min flotte barndomsheim. Det er herlig å ha kunnet ha naturen så tett inn på det meste av livet. Jeg bodde i Oslo fra 1986 til 1997 – og lengtet mere og mere tilbake til hav og fjell 🙂


Her er jeg på veg forbi moloen og ut mot Golleneset fyr. Det blåste og regnet voldsomt en stund. På vei hjem så skvulpet det ut av mine goretex joggesko som jeg hadde hatt på meg 🙂 “skvakk  skvakk  skvakk”     🙂 Ikke lureste skovalget – men da jeg tok på skoa var det ikke i tanken at jeg skulle til Golleneset. Jeg dras mot havet og de store bølgene 🙂


Det var tung sjø og mye skum i luft og på stein 🙂


Hu hei hvor det fyker !!

#natur #vind #bølger #høst

 

 

Så rusler jeg hjem da og gleder meg til en kopp te og til denne boken som jeg ikke har fått lest noe i siden august en gang. Nå skal jeg fortsette å bli med på reisen til de søte damene som vant tur til julemarked, i lotteri.

 

Egentlig så skulle jeg jo overnatte ute da det er #nattinaturen  –    vi sover ute….. Arrangert av Norsk friluftsliv.  Men den planen gjekk i dass pga veret ute. Får ta igjen ved anledning 🙂

God lørdag til dere!

 

 

 

#gollenesetfyr #selfie #bokenkaffemedmusikk #bok #kaffemedmusikk #naturkrefter #himmeloghav #hobbyfotografering
 

14 kommentarer

Siste innlegg