Det sner det sner….

Hei og god sþndag 🙂

Jeg mÄ begynne med gÄrsdagen.

VÄknet opp til sne og tenkte med en gang at her mÄ en Ä gÄ tur i det flotte vinterveret.

Veiene ble glatte og ikke sÄ godt brÞytet alle plasser.
Null-fĂžre.

En kjekk kar kom med ved til meg, sÄ her var det bare Ä fÄ fyrt i ovnen, nyte frukosten, og komme seg ut.


Jeg gĂ„r fĂžrst rundt “bygda” og er sĂ„ vidt innom moderen. 
HUn hadde fyrt sĂ„ voldsomt – og gradestokken viste 26 varme!!!!

MĂ„tte bare ut i frisk luft 😀


SĂ„ gjekk ferden videre hjemover og til Mulevikvegen <3


Alt forandres med sne.


Merkelige skyer – de rullet fremover liksom 🙂


Vel hjemme stod rosen sĂ„ rak og fin med sne pĂ„ toppen 🙂

I gÄr kveld var jeg invitert til middag og fikk Svineribbe og dampet mÄr (julemiddag).
Nydelig!


OgsÄ er vi kommet til sÞndag morgen.
I gÄr fikk jeg ikke lagt ut mat til smÄfuglen, sÄ etter Ä ha fyrt i ovnen mÄtte jeg ut i sneen og legge fra meg mat til fuglen.
Mr Sniff mÄtte vÊre med ut og se hva matmor styrte med.
Han er egentlig en klÞpper pÄ Ä fange mus og fugl
..
Men jeg hÄper fuglen i treet her fÄr vÊre i fred <3

Ønsker dere en god sÞndag.
Det blir nok ut en tur i dag ogsÄ. 
I morgen er det meldt regn og muligens storm


SĂ„ det er bare Ă„ nyte dagen i dag.

Carpe diem – grip dagen <3

 

#vinter #ute #natur #sne #glede 

 

18 kommentarer
    1. nydelige bilder,det ble ikke spasertur her i gÄr,det snÞdde tett hele dagen og magen trÞblet litt,men i dag er det nydelig ute sÄ fÄr vi se hva dagen bringer :)) du mÄ henge fugleforet litt fritt sÄ pus ikke nÄr det om han klatrer opp i treet :))

    2. For noen fantastiske bilder:) Helt nydelig:) Katten her er ikke grei mot smÄ sÞte fugler, sÄ jeg tÞr ikke henge ut noe til de jeg da:) Da fÄr jeg heller gjÞre det pÄ jobben:) Ikke for at det hjelper de smÄ fuglene her sÄ mye da, men da slipper jeg hvertfall Ä bidra til at de blir spist:) Ønsker deg en nydelig sÞndag fine du:) Nyt dagen og snÞen fÞr den kanskje blir borte igjen:)

    3. birdbay: FĂ„r krysse fingre for at den ikke tar noen nĂ„ i vinter. Det er ikke mye fugl den tar. Mest mus heldigvis 🙂
      God sÞndag til deg ogsÄ !

    4. Det ser fint ut med all snĂžen. Mr Sniff er ikke SÅ glad i snĂžen eller? 🙂 Jeg skal pĂ„ landet en tur, men tror ikke stort snĂž der heller. Ha en fin dag du 🙂

    5. frodith: Fint med all snĂžen ja 🙂 Neeeei tror ikke han er sĂ„ veldig glad i den. PrĂžvde lokke han ut i dypere snĂž…. enn de fnugga ved dĂžra…. men han hoppet galant inn pĂ„ trygt og tĂžrt omrĂ„de 🙂
      Kos deg pĂ„ landet 🙂

    6. Flotte bilder <3 Det snÞdde bittelitt her i gÄr, bare noen flak i luften sÄ at jeg kunne se at det snÞdde, sÄ forsvant det. Ønsker deg en fin dag.

    7. tepausen: Tusen takk du 🙂 Ja her har det snĂždd i hele natt, sĂ„ nĂ„ er det en del snĂž her. Og i morga kommer regnet :-/ jaja skal ut og nyte det nĂ„!

      Ha en flott sþndag 🙂

    8. SĂ„ koselig! Jeg elsker snĂž og vinter, sĂ„ jeg storkoser meg med Ă„rstiden vi nĂ„ gĂ„r inn i <3 Ha en flott sĂžndag, hĂ„per du har hatt en bedre start pĂ„ dagen enn meg 🙂

    9. vetstudentmamma: Jeg skal ut i snĂžen nĂ„ 🙂 Min mogen har vert god den.

      Hva var det med din morgen som gjorde at den ikke var sĂ„ god da?? 🙁

    10. Verden forandres under et teppe av snĂž. Motivene blir nye, og vi ser med andre eller nye Ăžyne pĂ„ ting. Ser ut som du fikk deg en fin tur. Jeg hadde “kokt” om jeg hadde vĂŠrt i et rom som var 26 grader. Men det blir jo litt annerledes for den som varmes opp med rommet, men i varmeste laget, spĂžr du meg. Nyt sĂžndagen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg