23.11.2015

Hei og god mandag!

I dag har det vért reine skjére innedagen 🙂  Og det er greit det.

FÞrst var jeg selvfÞlgelig pÄ spinning pÄ Aktivsenteret. Avhengig av trening <3

 

SĂ„ kom jeg hjem – og etter hvert vasket, hengt opp, lagt sammen og fĂ„tt pĂ„ plass klĂŠr.

SĂ„ ble det bakedag 😀

Boller og rundstykker 🙂

 


Jeg brukte halv kilo grovmalt hvetemel i rundstykkene – og jeg doblet deigen 🙂

Stekes nederst pÄ 200 grader i 1/2 time. De ble kjempegode <3

 

BOLLER:


Laget dobbel bolledeig ogsĂ„ 🙂  Denne gangen uten “Fibramelet” for Ă„ fĂ„ “fine” boller 🙂
De ble ogsĂ„ gode 🙂  

Rett i frysen med det meste 😀

Da blir det ikke slik baking pÄ en stund for det tÄler ikke skulderen min i det hele tatt :-/  SÄ nok for denne gang. 

 

Hei – MR Sniff her!

Matmor tror hun kan lure meg hun



.. Men, jeg vet hva jeg vil 🙂

Katten som ikke spiser alt – bare visse merker – jo det er Mr SNiff det 🙂


Se sĂ„ skuffet jeg er!!!   Hva er det hun tror om meg
.. at jeg spiser dette?
Whiskas?!  
Jeg har sagt det fĂžr og jeg sier det igjen; Jeg liker ikke Whiskas!!


Men dette liker jeg <3  PURINA <3  Mmmmmmm   sÄ da sorterer jeg ut det matmor har lagt i tallerkenen. Ser bedende med Þynene mine, til hun legger pÄ det jeg vil ha.
Nemlig Purina – Mjau.

 

 

Jeg for min del har spist byggryn med blÄbÊr i dag <3 
Det kan jeg like 🙂


Mmmmmm <3

 

NĂ„ skal jeg pĂ„ ekstraĂžving med kor og Janitsjar-korps snart 🙂

 

Ønsker dere alle en fortsatt fin mandag 🙂

 

#baking #boller #rundstykker #katt #byggryn 

28 kommentarer
    1. SÄ deilig :)) godt Ä ha litt smÄbakst i hus no i adventstida.Jeg mÄ prÞve Ä fylle opp med brÞd,men eltejobben tar kjÞkkenmaskina seg av :))
      og pus ja han hadde nok spist etterhvert om han ikke fikk noe annet hi hi

    2. fruensvilje: Hihi joda han hadde nok det, men litt stusselig Ă„ se at han er bort og snuser pĂ„ en full skĂ„l med tĂžrrfor, og gĂ„r derifra. Og kommer lĂžpende nĂ„r han hĂžrer det rasler i matposen og spiser det jeg legger ut i en side eller slik…… prĂžver Ă„ fĂ„ han til Ă„ spise det andre ogsĂ„ men han sorterer ut 🙂 Men han hadde nok ikke sultet lenge fĂžr han Ă„t det han fikk nei hehehe

    3. Trivelig Ă„ bake litt..og disse sĂ„ gode ut…bruker som regel 3/4 deler grovt her i huset..men noen ganger er det ok med halvgrovt ogsĂ„..og en sjelden gang helt fine…:))
      Veldig sĂžt pus da..og smart som vet hva den vil ha Ă„ spise..hehe…Kos deg med korĂžvelse <3

    4. SĂ„ utrolig godt med bakst, og det er jo en kjempefin ting Ă„ gjĂžre nĂ„r man har en innedag 🙂 Vi skal nok bake noen fylte horn med ost og skinke til Ă„ putte i fryseren til juletider! Det er sĂ„ utrolig snadder, og greit Ă„ ha noe man kjapt kan varme om man fĂ„r besĂžk 🙂
      Og sĂ„ herlig Mr.Sniff er <3 Katter er sĂŠre vesener, for de vet akkurat hva de vil ha og ikke 🙂 Men, jeg tror det er nettopp derfor jeg er sĂ„ glad i katter selv:

    5. Ha-ha, Mr Sniff er herlig da 😀 Eksklusiv smak da 😀 Du har kost deg med baking ja, jeg har ikke bakt pĂ„ 20 Ă„r tror jeg…Litt av et kjerringemne jeg 😀 he-he

    6. SĂ„ deilig med bakedag, hvor duften av nybakt fyller huset. Men det kan ta pĂ„ skuldrene sĂ„ pass pĂ„. Er det en kresen katt du har, han spiser ikke hva som helst? Ja hvorfor skal ikke katter ogsĂ„ fĂ„ vĂŠre med Ă„ bestemme hva de vil ha. Slapp av i skuldrene og nyt kvelden 🙂

    7. frodith: Hehe jaja en fĂ„r jo kjĂžpt sĂ„ mye godt og jeg har ALDRI baket et brĂžd i mitt liv og kommer ikke til Ă„ gjĂžre det heller 🙂 For de er sĂ„ gode som jeg kjĂžper 🙂 Jeg tror nok du er kjerringemne nok uten baking <3

    8. Den baksten sĂ„ skikkelig fin ut! Jevne og fine , bĂ„de rundstykker og boller.JasĂ„, han er kresen han Sniffen din…. 😉
      Katta mi fĂ„r bare ett slag for og det er Royal Kanin. NĂ„ halvblander jeg kattungemat og voksenmat, for hun er jo snart Ă„tte mĂ„neder gammel. Det er dyrt, men det er drĂžyt. Ellers er hun fĂŠl til Ă„ “Snoke”, sĂ„ jeg kan ikke sette fra meg mat og gĂ„ unna! 😛

    9. karidansen: Hehe ja fĂžrste jula jeg hadde Mr Sniff…. han var begynt nĂŠrme seg 1 Ă„r iallefall… og jeg hadde laget sirupsnitter – og mĂ„tte Ă„ handle noe sĂ„ jeg hadde satt fra meg boksen med ferske snitter pĂ„ benken. Da jeg kom hjem lĂ„ kakeboksen pĂ„ gulvet med lokket av. Da hadde jg hund ogsĂ„, sĂ„ Kira var helt fortvilet og pep i vei….. Da hadde Sniff skubbet den pĂ„ gulvet. Om jeg setter fra meg handleposer sĂ„ er han der med en gang og han kan gnage seg inn i brĂždposer og slikt…… Egentlig veldig snill men jeg mĂ„ passe pĂ„ litt 🙂 SĂ„ jeg kan heller ikke sette fra meg mat…..

    10. SĂ„ utrolig flink du er 😀 Masser av deilig bakst i fryseren, nam. Du foresten de byggrynene, legger du dem i blĂžtt eller noe fĂžr du spiser dem? Takk for tips med kattemat, den skal jeg prĂžve til Muffin 🙂 Ha ei riktig sĂ„ goood natt kjĂŠre du <3

    11. Mandagen gikk unna den uten tvil.
      FÞrst pÄ jobb, deretter hjem og lage grÞnnsaks suppe. Hele kjelen forsvant.. Veldig kjekt nÄr jeg planla mat for to dager. Det gÄr sjelden har jeg skjÞnt.
      Ellers en rolig dag. Bihulene er pÄ akt igjen.
      Bollene sÄ supre ut::)

    12. ladyaugust: 🙂 Slike skippertak med baking gĂ„r greit….. ellers baker jeg ikke sĂ„ mye. Byggryn legger jeg i vann over natten ogsĂ„ koker jeg de en halv time og kjĂžler av. SĂ„ kan jeg blande det jeg vil med byggryna eller spise den som den er 🙂

    13. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Tusen takk kjekke du 🙂 Hehe bra at maten smakte og forsvant selv om du hadde planlagt den litt lenger holdbar 🙂
      I dag ble jeg inspirert av deg 🙂

      Ha en flott dag kjekke du!!!

    14. ladyaugust: Åh hahahah ja det ble mye knasking det kan jeg tenke meg 😀 !!! Lykke til med byggryna 🙂 Du kan blande frukt, kesam, youghurt, flþte, vaniljesaus eller andre sauser, syltetþy eller hva du vil, til 🙂
      Ha en flott dag!!

    15. Hehe, ja de er kresne de kattene, verre enn oss mennesker. Men svartepusen min spiser litt spinatsuppe og blÄbÊrsmoothies og ostepop og brunost, men mest spiser hun mat som lÞser opp hÄrballer for hun vasker bÄde seg selv og kvitepus og kvitepus er langhÄret. Og den menneskebaksten sÄ nydelig ut.:)

    16. Mariann SĂŠther Tokle: 🙂 Ja de kattene trenger litt spesialfor til tider. Min katt er ogsĂ„ langhĂ„ret og fĂ„r litt for som lĂžser opp hĂ„rballer 🙂

    17. ladyaugust: HĂ„hoi!!!! SĂ„ spennende. Og jeg eeeelsker karamellpudding med karamellsaus og flÞÞÞte <3 <3 <3 BLir sikkert en herlig kombinasjon <3 Skal prĂžve det en gang 🙂 Kan bruke alle slags desserter tenker jeg <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg