hage

HAGEN MIN

 

Ja jeg har startet et prosjekt i hagen.

Skal spa opp jord der det en gang var ment til ü vÌre grønsakhage/jordbÌrüker.

Men først av alt ville jeg gjødsle büde min og moderen sin hage.

Og det passer fint i dag som det regner og hagler og blĂĽser.


Hansker er kjekt å ha 🙂

Gamle utslitte fjellsko er gode som arbeidssko i hagen.

Gjødsel anskaffet og har nü gjødslet moderen sin og min hage.

Så kan gresset gro så vi får trimmet og klippet igjennom hele sommeren 😀

Ja, for jeg ser pĂĽ plenklipping som trim!!

Hehehe!


Gresset begynner bli grønt og det vokser 🙂

Da er det greit ü gjødsle litt ogsü nü pü denne tiden.


Jeg har mye plen.

Og nĂĽ var det pĂĽ tide ĂĽ sette planer ut i virke.

Begynne i det små – men greit å få jobbet opp jorden.

Inne ved kanten er det store steiner. En gang var det slik, som det jeg har gravd frem.

Etasje – og klar for dyrking.

Men de som bodde her før, brukte ikke dette til noe, og det grodde til.

Jeg har heller ikke hatt så mye plan med det – men siden fruensvilje styrer så mye ute har jeg blitt inspirert.

Vi fĂĽr se hva det blir til.


Jeg skal starte med dette.

De kan strøes rett i jord – noe nå i april og annet i mai og utover.

Det er morsomt ü prøve seg frem og ikke gape oer for mye med det samme.

Jeg gleder meg – ja – for jeg elsker å styre ute i hagen <3


Så får vi se da – om en stund – om det blir noe vekst av disse.

Har en del igjen ennü, før jeg kan plante ut.

Mere graving og slikt 🙂 Men det værste er nå gjort og så er det bare å pusle med resten.

 

 

 

#hagenmin #hage #jord #planting #utetid #gjødsle

14 kommentarer

Siste innlegg