plommer

ONSDAG

 

Ja dagen fyker avgÄrde.

Det starter med en tidlig tur rundt i bygda og innom moderen.

 


Det blÄser litt men ellers opphÄld.
SÄ jeg finner fort ut at jeg mÄ hjemover og klippe plen.
Kanskje det er siste gangen denne sesongen?!


Utsikt over flotte solstrÄler innover Leinebygda.

Hagen er klippet og en Hortensia har klart Ă„ sprette ut.
Dette navnet har jeg redigert da jeg egentlig kalte denne planten for Rhododendro.
Makan!
De er jo ferdigblomstret og stĂ„r lenger oppe i hagen 🙂  
Heheheheheh
Takker til fruensvilje som tipset meg om navne-forvekslingen 🙂


Plommer i massevis i Ă„r.
Ikke alle er modne ennÄ, men jeg tar inn en del og noe modner inne og noe av det som er modnet fryser jeg.


Men i dag laget jeg plommegrĂžt/dessert.
Koker plommer og sukkervann.
Har litt Ăžkologisk honning i og to teskjeer kanel.

Litt sur med forlite sukker i men det er bare Ă„ strĂž sukker opp pĂ„ 🙂

Mmmmmmmmmmmmm dette blir godt utover vinteren!

 

#onsdag #plommer #plommegrÞt #dessert #hage #utpÄturaldrisur #natur  #dagen

21 kommentarer

    1. nydlig med en morgen tur 🙂
      du tar sÄ mange fine bilder =) jeg har prÞvd meg pÄ litt natur bilder idag jeg ogsÄ men kan ikke mÄle seg med dine <3
      ja takk, jeg vil ha plommer, hehe 🙂 nam nam og atter nam .. hĂ„per resten av kvelden blir fin, nĂ„ er det cĂŠsar for meg 🙂

    2. mange fine bilder her,vi mÄ nok slÄ litt plen vi ogsÄ,men siden det er mannens jobb og han maler no sÄ mÄ det vente litt ,men vi fÄr se mulig jeg tar litt i morgen hi hi -.
      Tror eg mÄ rette deg litt for rhododendroen din er en kvit hortensia hi hi ,vakker er den uansett.
      Deilig med plommegrÞt ja,vi har litt fra i gÄr som vi skal kose oss med i kveld,men litt sukker mÄ nok til ja )

    3. SĂ„ flink du har vĂŠrt idag! Jeg har ogsĂ„ klippet grass – er stygt redd for at det ikke er siste gang for i Ă„r…. begynner Ă„ holde nĂ„! PlommesyltetĂžy er jo nyyydelig! Flinke du! <3

    4. fruensvilje: ja vet du hva…………………. hjelpe meg……….. Rhododendro????!!!! De har jeg jo to av lenger opp i hagen 😀 hihihi j som kom pĂ„ navnet med en gang!!!! OgsĂ„ var det feil hahaha HORTENSIA selvfĂžlgelig 😀 Tusen takk!!!

      PlommegrĂžt er godt <3

    5. Herlig.. 🙂 Tror jeg mĂ„ vie de nyinnkjĂžpte fruktrĂŠr mer oppmerksomhet,, hadde blitt Ă„ koke grĂžt pĂ„ en spiker om jeg skulle prĂžvd det samme med min avling 😛

    6. Fort gjort Ä surre med navnene..det skjÞnner jeg.. flotte bilder! og sÄ deilig med plommegrÞt!! Herlig!

    7. Flotte bilder 🙂 Vi har ikke plommer i hagen, men det er jo sĂ„ godt..hadde det i barndomshjemmet mitt :)) Med honning og kanel hĂžrtes ut som gode smaker sammen <3<3

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Hehehehe ja jeg vet jo at jeg ikke noen gang nesten husker navnet HORTENSIA nĂ„r jeg skal skrive det………… og at jeg sĂ„ lekende lett skrev ned navnet pĂ„ denne blomsten var jo litt rart hihihi ligner jo ikke i det hele tatt pĂ„ en RHODODENDRO daaaa…… hehehe

      PlommegrĂžten ble nydelig <3

    9. dedicat: Ja………… hehehhe…….. det gjekk mange Ă„r fĂžr jeg fikk plommer pĂ„ mitt tre. Vurderte saktens Ă„ sage det ned………… sĂ„ plutselig for to Ă„r siden kom det noe pĂ„ treet jeg ikke hadde sett fĂžr……….. blomster………… og fĂžrste gang fikk jeg kanskje 8-10 plommer………. 🙂 NĂ„ bugner det!!!

    10. Det er bedre med for lite sukker enn for mye, for det fĂžrste gĂ„r det jo an Ă„ gjĂžre noe med(som du sier). Bra du har ei bloggvenninne som passer litt pĂ„ deg nĂ„r du gĂ„r i surr med blomsternavnene! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg