ny viten

ONSDAG
Og jeg har time hos
ortoped ved Ålesund sykehus.

OG det blei ny viten i dag.

Jeg har av en annen lege blitt fortalt at
venstre hofte er utslitt og klar for skifting.
Men at dette ikke lar seg gjøre fordi jeg er for “ung”.

I dag har jeg blitt fortalt at
begge hofter er gode.
Ingen er klar for utskifting.
JIPPI FOR DET!

 

Men, jeg har flere prolapser i ryggsøyla.
Ja…….
Jeg vet at jeg har hatt prolapser….
Men, ingen har sagt at ut fra rtg bildene tatt i 2013 så var der prolapser 3 steder.

Så egentlig er det DET som er tingen …..
Ryggen!
Hoftene er jo slik at de er betente og slikt.
Men fokusen der er stive sener som må trenes.
Om ikke går det å injisere serum av eget blod direkte i senene.
Men dette skal vurderes til høsten.
Og jeg har fått ett treningsprogram!

JIPPI!

 

Så er både lege og jeg spente på hva MR sier når jeg en gang får komme dit for ryggen.
Mye kan ha skjedd siden 2013.

Ja, jeg med ny viten, lykkelig over at jeg slipper skifte hofte, drar hjemover, og handler liksågodt en ny mobiltelefon.
Jepp.
SAMSUNG S8.

Den jeg har er en S5 og bare jeg ser på den så er batteriet tomt.
Så det var på tide med ny.
Men, jeg hadde egentlig tenkt på en S7 og ikke den nyeste, men S7 hadde de ikke og da slo jeg til……….
De skattepenga er satt i brann….
🙂

 

Vel hjemme etter en lang innholdsrik dag, MÅ
jeg lufte meg og Leia i det herlige veret.
Nordavinden suser rundt ørene, men en tur til 

 


Barmen 
og 
Muletua

ble det i dag.


Her ser en så vidt i toppen/varden til venstre i bildet, Barmen, som vi skal til først.
Deretter skal vi nedover og ut på tuppen til høyre i bildet, Muletua.


Vind fra nord, men sola varmer.

Barmen, Børa og Runde i sikte fra Muletua.

Jeg er sååååå glad ting er satt litt mere på plass og jeg kan fokusere på alt annet enn at hofter måtte skiftes 🙂

 

 

 

 

 

#hofter #fjelltur #blåhimmel #turglede #hund #turvenn #bedring #glede #prolapser #mestring 

 

 


 

10 kommentarer
    1. så flott att hoftene ikke må skiftes,men prolapaser gjør nok vondt ja,men med rette øvelser kan det bli bedre uten opperasjon ,krysser fingrane for det ) og så fikk du en flott tur også i dag,flinke du

    2. Bra det var noe som du syns var mer positivt.. men merkelig at leger ikke ser det samme…syns ofte det er slik jeg.. Nydelig bilde av deg med vind i håret <3

    3. Ja der kan man se…hvor forskjellige leger tolker ting..herlighet..er jo litt forskjell å ha nesten utslitte hofter, til ikke noe..men at det sitter i ryggen! jeg sliter også med hoftene..men det kommer ikke fra hoftene..men sener som blir stramme fordi jeg går feil pga ryggen..Eller..har aldri tatt bilder av hofter..for de sier det merker de på rotasjonen..men er jo ikke rart vi, eller ihvertfall jeg..tviler litt på det dem sier innimellom..Jeg også nå påvist artrose to steder i ryggen..og DET er jo ikke noe å gjøre noe med..bare et tegn på at jeg begynner å bli gammel!! hihihi Men vondt er det…og verre blir det…uff..kjedelig å slite med kroppen! men du fikk jo en god tilbakemelding!! Herlig et! Lykke til! Telefon må man ha..og noe må man unne seg…

    4. fruensvilje: Ja øvelsene blir bra for senene i lyske og hofter………. Ryggen er problemet og det er den som hindrer meg i å trene og tøye………. så jeg er spent på MR……. ryggen har egentlig bare blitt værre og værre og feilbelastninger deretter………… 🙂
      Ja det blei en god tur 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg