krevende

SKAGETÅA

Ja, dit gjekk turen i dag.

Måtte ut i det herlige høst-veret før kveldsvakt 🙂

Tok tida i dag, på denne turen – da det er en stund siden jeg gjekk den.
Denne turen er herlig!
Jeg brukte i underkant av 2 timer tur og retur.
Det er greit ĂĽ vite, liksom.

Det var elver i stien og en liten stund var jeg usikker pü om denne ruten var lur ü ta etter all nedbøren som har vÌrt.
Tenkte litt ras……
Da det er en bratt rute dette.

Men turen var super duper!
Og er veldig glad det var hit dagens fjelltur gjekk.

Jeg og Leia <3
Opp fra Kopparstad.


 


Så er vi igang 🙂
Klokka har passert 10.00.


 


Det er bratt ja……
Og det var glatt, vått, elvete, gjørmete og ………….. i stien.
Men vi gjekk steg for steg oppover.
Og jeg er ikke den som gir meg når jeg har begynt på noe 😀
Heheheheh
Har gått her mange ganger, men kjente at det var en stund siden….
Syntes plutselig det var litt bratt ja….

Men sĂĽ er vi oppe ved Lemenvatnet og skilting videre hvor man vil gĂĽ.
Man kan gĂĽ videre til RjĂĽhornet og Storevarden om man det vil.
Jeg skal sikte meg inn pĂĽ SkagetĂĽa.


 


Rett frem i bildet ser du toppen, RjĂĽhornet.
Jeg tar av til venstre her ved vannet og gĂĽr mot SkagetĂĽa.


Det er sĂĽ vakkert ute nĂĽ.


Her ser vi toppen vi skal til.

 


Leia i vinden.
Det blåser fra nord 🙂

 


Her dukker øya Skorpa opp.
Vi er snart pĂĽ toppen vi skal til.

 


Jepp!
Vi er oppe.

 


 


Mü selvfølgelig ha noen selfier pü toppen.
Og med den nye #Vendelagenseren som mor har strikket til meg 😀


Blåser ja……………….


Det blåser en del – så jeg skriver oss i boka og vi begynner på tilbaketuren, samme veien.


Dette fjellet har mange muligheter.

 


Sukk………….


Vått i stien – av og til renner elver der.
 


Seriøst?!
Ned her????
Hehehheeheh


Ja og nedover det går 🙂
Alt gĂĽr med forsiktighet.


En herlig tur har det vĂŚrt.


Se pĂĽ denne da.
Oppdaget den da jeg brukte greiner å holde meg i noen steder det var glatt og bratt 🙂

 


Fornøyd kan man si 🙂

En krevende tur pga veldig vĂĽt sti.
Men dette er en tur jeg elsker ĂĽ gĂĽ.

Ha en god lørdag der ute!

 

#fjellfie #selfie #fjelltur #Skagetü #hundenLeia #vendelagenseren #natur #sunnmøre #shetlandsheepdog #turvenner #bratt #elveristien #nerlandsøyfjellet

8 kommentarer

Siste innlegg