du kjenner ikke..

 

 

Jeg kan skryte alt jeg kjenner til, opp i skyene
Men du kjenner deg ikke igjen
Du kjenner ikke på den kjærligheten jeg har og du kjenner ikke på den gleden jeg har,
til livet og naturen og alt rundt ellers
Du har ikke den gode tilnærmingen til livet som jeg har hatt
For deg har det kanskje vært et helvete, uten at jeg vet det
Så jeg kan male livet så rosenrødt jeg bare vil, og du forstår det ikke
Du har ikke sett det og ikke opplevd det, det rosenrøde
Tryggheten jeg har hatt var i mørket for deg
Men jeg vil fortsette å skryte
For det er det jeg kjenner til
Og jeg er stolt av det og det har gjort meg til den jeg er
Vi velger ikke selv, når vi kommer til denne verden
Vi velger ikke våre foreldre og familier og vi velger heller ikke hvor i verden vi lander…
Men vi KAN velge selv på et senere tidspunkt..

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 

#velgeselv #tankerblirtilord #etdiktomdagen

8 kommentarer

Siste innlegg