fibro og slikt

Det er slik, at nedturer kommer når man minst ønsker det.

Og det er da man må huske på det man har lært…………….
Ikke sant………..
Hva har man lært om nedturer?
Ta det med ro – roe ned – ligge lavt i terrenget…………

For min del trykker kroppen MEG ned nå – med betennelse og tannverk – muskel og ledd – beinsmerte.
Fra hode til lilletå.
Svimmel og kvalm.
Og jeg kjenner at smertene/vèrken gjør noe med tankene også.
Men det vil jeg ikke.
Prøver å kjempe imot – sortere og plassere.

Det er da jeg må ta frem det jeg har lært fra gangene før.
Ja, for dette skjer, om igjen og om igjen.
Det gode er jo at jeg glemmer fra gang til gang, nesten.
Men denne gangen VET jeg at det er fibroen som herjer – og at jeg IKKE er syk med noe alvorlige greier som ikke er diagnostisert 🙂
For tankene får kjørt seg i nedturer.

Jeg har IKKE hverken LYST ELLER TID å ha nedturer eller ha symptomer på fibro, slitasjegikt eller andre gikter nå. Det passer ikke inn i rytmen min!

I dag skulle jeg på spinning, men klok av skade meldte jeg meg av i går kveld, for jeg så hva som er i siget.
Hele høyre side føles ut som den ligger på utsiden av kroppen og styrer seg selv.
Og jeg må roe ned, ikke stresse tankene og ikke gjøre for mye.
Heldigvis har jeg fri en uke nå – før jeg skal på jobb igjen.
For man tenker jo på det også  – om en klarer gå på jobb eller ikke.

Roe ned, slappe av, og ha lette tanker.
Ikke grave meg ned.
Nå skal jeg snart ut og lufte hund – også har jeg avtale med en venninne om en liten tur og kaffe på Madelynn.

Det er helg og jeg skal prøve gjøre det meste som før, uten de mest krevende turer og treninger.
Kroppen må få styre litt – og jeg tar litt ekstra smertestillende – også går det sin gang.
Jeg er mer klar over det som skjer i kroppen, fra gang til gang.

Og disse nedturene – de kommer heldigvis sjeldnere og sjeldnere – og jeg er snart klar for trening igjen.
Til uka er det uansett BODYBALANCE og CRAFT YOGA.
God trening for kropp og sinn.

Jeg blir som regel alltid syk på denne tiden av året…………
Det har med de store svingningene i været.
Det gjør vondt – men ikke verre enn at jeg møter dagen med hevet hode.

Jeg er IKKE glad i å snakke om mine diagnoser – men av og til er det greit å dele litt.
Jeg tenker ikke negativt – vil dele erfaringer og vise at det går å GRIPE DAGEN selv om man er nede.
Det er dette med å jobbe med tankene og SE SEG SELV.
Da vet en litt hvordan andre også har det.

Jeg vet dette går over – det blåser sakte men sikkert over med vindene 😀

 

 

 

 

#diagnoser #revmatiker #revmatisme #fibromyalgi #betennelseikroppen #tannverkikroppen #smerterikroppen #muskelogleddsmerter #gripdagen #carpediem #sesegselv #detgårover #fibro #slitasjegikt #nedturer #oppturer #tenkepositivt #hevethode #minebilder #hobbyfotograf

8 kommentarer
    1. Smerter ødelegger mye av livskvaliteten.. men som deg føler jeg at jeg gjør det beste ut av min “situasjon”..og gjør det jeg kan klare på tross av plagene..:) Dager med mindre plager føles som luksus..og heldigvis er det noen av dem innimellom 🙂 Fint å skrive litt om det selv om det ikke er det som har størst fokus på bloggen.. God bedring og gode ønsker om mange smertefrie dager for deg utover våren.. Klem <3

    2. Jeg synes det er veldig fint at du deler litt, for det er fint å vite mer om slike diagnoser. Høres veldig likt ut slik jeg har det for tida, men har ikke fått noen diagnose, så jeg får vente på svar etterhvert. Blir sjekket for revmatisme og artrose m.m. nå. Lettere å si hvor jeg ikke har vondt nå 😉
      Ønsker deg en god fredag, og god bedring! Du er flink til å være positiv synes jeg.
      Klem 🙂 <3

    3. det er greit å dele synes jeg,for det er mange som ikke skjønner når ting ikke synes utenpå .Høres ut som en god plan å roe litt ned og ta vare på seg selv noen dager,så har du fine turer nlangs veien nede i bygda også :=) kos deg ute med venninne ,her har jeg tatt helgevasken og skal snart ut og rusle en tur jeg også,så blir det barnepass hele helgen,men det er stor barn så det går greit

    4. Uffameg, det må være vonde dager. Jeg har jo en viss peiling gjennom min kjære. Men det er ikke så lett å stå på utsiden og bare ane smerter. Samtidig blir man både matt og hjelpesløs…. Mange gode tanker og ønsker om at det roer seg ned og noen bedre dager er på tur 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg