fotografering – kurerer stress

KAMERA-KUREN

Det er dette jeg hører om først i dag, når jeg slår på TV2, og benker meg med kaffe og havregryn, for å se og lytte til #godmorgenNorge.

 

“Kamerakuren”
Helt i min bane.
Jeg elsker å fotografere – se resultater på skjerm.
Elsker å se  og finne motiver.
Og i naturen ligger det tusenvis av motiver.
Lyset.
Fange lyset i bildet.

 


Og er dette terapi?
Ja, det er jeg enig i.

Helse og fotografering.

Dette å engasjere seg.
Å være opptatt av noe.
Oppleve mestring.
Helsevinning.
Nervesystemet fokuserer på motivet – fange det i bildet.

Lykkehormon

Gode hormoner

Gleden

Dette er virkelig terapi.
Daglige doser fra turer i naturen – fotografering inne eller ute.

Kroppen produserer endorfiner og serotonin som er kroppens naturlige lykkehormon.

 

FOTOGRAFERING  =  LYKKE

 

#godmorgennorge #lykkehormoner #kamerakuren #bokenomkamerakuren #fotoglede #helsevinning #terapi #fotograferingsomterapi

16 kommentarer

Siste innlegg