fra den gang..

Denne kanna har stått til pynt så lenge jeg kan huske
Muligens en bryllupsgave til mine foreldre da de giftet seg eller arv fra mine besteforeldre…
Vakker er den i allefall og jeg klarte ikke gi den fra meg til bruktbutikken 

 

Noe må man gi bort, kaste og ikke ta vare på lenger…
Annet må bare følge med videre på reisen

 

Trappa og skiltet på do-døra blir igjen…  🙂

 

 

Timeplanen på dukkehuset mitt…
Fra et trinn på barneskolen…4 eller 5 klasse kanskje..

Det har ikke blitt helt møblert dette dukkehuset…
Interessene var mange… så jeg tror lesing og utetid kom foran å leke med dette.
Men det stod til pynt i stua hjemme i lang tid da jeg var liten…

 

Bord og stoler,
jeg har hatt mye servering rundt bordet der…
Bordsetting med dukker og kopper og kar
Dette har jeg vært spesielt glad i – og alle delene er her 🙂

 


Familien min samlet foran huset i Gjerdsvika

 

#minner #farnedager

15 kommentarer
    1. koslige minner ,hvem hvet kan hende dukkehuset kommer til nytte igjen en vakker dag :=) kannen likte jeg godt ,husker vi var på ferie et år ,mener det var i Sverige eller kanskje Danmark ,vi var inne i skogen og der dukket det opp et hus ,i det huset solgte dei kaffe og vafler,vi bestilte og satte ossi hagen ,når dei kom fikk vi servert kaffe fra en vakker porselenkanne ,det var skikkelig koselig så disse gamle kanenne burde vi ta i bruk igjen

      1. Ja denne kannen står til pynt hos meg 😀 Dukkehuset er ikke istand lenger…. og ikke er det strømførende lenger… jeg har nok valgt å IKKE samle på det. Har ikke plass til alt 🙂 Minnene er gode <3

    2. Koselig med minner. Man blir fryktelig mimrete når man finner sånne gamle ting. Vi måtte også kaste mye i barndomshjemmet. Det er sårt, men jeg hadde ikke NOEN plass å ha det.. Mye fint du hadde her 🙂

    3. Utrolig koselig å se 🙂 Husker godt de timeplanene vi fikk med Donald-blader, ol. Synes nesten jeg kjenner lukta av skole og viskelær når jeg ser bildet av timeplanen din 😀 Kanskje fra ungdomsskolen, siden vi hadde o-fag i stedet for naturfag og samfunnsfag på barneskolen?

      1. Vi hadde ikke kommet til O-fag ute i bygda mi… på barneskolen… vi hadde noen dager lengre skoledag og det var på barneskolen 🙂

        1. Det var sikkert forskjeller på flere områder også. Jeg huske vi hadde skole lørdager en periode, siden det var overfylt av elever på barneskolen 😀

    4. Så mange koselige minner! Bildet av dere – og du med den store sløyfa – akkurat som jeg pleide å ha….! Kanna var veldig lekker, klart du måtte ha den! Og for et lekkert møblement du har servert rundt! Vi hadde også dukkehus – og jeg mener vi lekte ganske mye med det også, vi var enten jentejenter eller guttejenter – alt ettersom hvem vi lekte med den dagen! Klem <3

    5. Så mange flotte ting.🤗
      Den kanna er jo helt nydelig.🤩
      Dukkehuset er jo også virkelig fint.
      Kanskje barnebarn kan få nytte av det i fremtiden.🥰

      1. Ja… det dukkehuset går nok andre steder… jeg kan ikke spare på alt.. har mye liggende og det er ett av de som må gå— 🙂 Sånn er det bare.. 🙂
        God mandag til deg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg