hoppende … gal?…

FLØ


Tuppa tuppa….

Det er slik en fin plass ĂĽ dra til for hund og menneske
Med frisbee i lomma og mot målet – bare slik rolig tur – la hunden Leia løpe etter den rosa frisbee og jeg kan nyte fredagens morgenlys og den stille sangen fra nature

Det er det man kaller medisin for kropp og sjel

Lykkelige rusler vi mot mĂĽlet
Hunden vet hva som er i vente og jeg lar inntrykkene synke inn

Og like fort som vi er lykkelige blir vi skremt og jeg hyler opp
For frem fra svingen med høyt gress hopper det frem en ku/kvige – ikke av de største – men stor nok….  og sperrer veien
Så rygger vi litt… prøver å late som ingenting og gå forbi…
Men nei, den kua har ikke tenkt ĂĽ la en HUND slippe forbi der
Hun kommer mot oss med hopp og krumspring…
Hoppende gal liksom….

🐄


Den har jo kommet seg ut av innhengningen på en eller annen måte da…

“Er graset grønare på den andre sida kanskje?”

Vi/jeg – står lenge og ser på kua og mulighetene for å komme forbi… men til slutt rusler vi mot et av husene og jeg ringer på  – forteller at en ku er løs på veien – og vedkommende skal se på det – enten er det deres ku eller noen andres ku – og takker meg for at jeg sa ifra

 

Så finner vi bare et nytt sted –
ved stranden pü Flø

Her siger hurtigruta flott forbi – på vei mot Ålesund, mest sannsynlig 🙂


Det er litt mer rot å løpe i sanden, for hunden sin del…. men vi koser oss
Nyter lyden av havet som slĂĽr mot land, bĂĽtenes dur og fugler som lager lyd
Naturens stillhet

 

Og naturens kunst!

En vakker dag i gĂĽr

 

🌼  God helg  🌼

 

#fredag #ergrasetgrønarepüandresida #løsku

8 kommentarer
    1. Utrolig vakkert der Mette <3 Jeg hadde likt meg der, men den gale kua hadde jeg klart meg uten. Kuer kan være ganske LUMSKE 😮 Klemmer <3

    2. Jeg har ogsĂĽ respekt for kuer nĂĽr jeg er pĂĽ tur – selv uten hund! Men FOR noen omgivelser du har🙂Vann og strand👌

    3. For et fantastisk sted å gå tur for både de med to ben og de med fire 🥰 Syntes ikke kua så så fryktinngydende ut jeg da, men det er kanskje bare på bilde 😉 Ha en fin lørdag videre, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg