innbilt svangerskap

HUNDEN LEIA

Hun har vært mye sliten i det siste – etter at hun hadde løpetid månedskifte mai-juni (hun fikk løpetid 17. mai).
Ikke slik sliten hele tiden, men i perioder. Litt adferdsforandring – mere beskyttende over for matmor og sine ting.
Mere kosete og klengete.
Men mest av alt at hun ikke har tålt lange turer – og heller ikke kortere turer – av og til.

Hunden Leia er i sin beste alder.
Snart 3 år og inne i sin beste tid angående det å være sterk og aktiv og utholdende.
Og dette har ikke vært som det skal være siste ukene.
Liten matlyst og lite drikke.

Så da blir det en tur til veterinæren.

Man tenker det værste – og får heldigvis bedre svar tilbake enn forventet.
Vi har jo mistet KIRA for noen år siden, og det sitter i systemet.

Det blei full bedøving for prinsessen.

Ultralyd – og blæren var så liten at de nesten ikke klarte si hvor den var……..

og å ta blodprøver var så vanskelig at de prøvde minst 10 ganger før de fikk ut nok blod.

Enda til i halsen måtte de prøve å stikke…………..

 

Urinprøve måtte jeg løpe etter hunden for å få tatt – hjemme i hagen – så den vart levert i dag tidlig.
De skulle ta urin fra blæra i går – under ultralyden – men de fant jo ikke helt hvor blæra var og den var så liten…………

Så er det bare det svaret vi venter på 🙂 Men som sagt, mest sannsynlig er dette

et innbilit svangerskap

 

Det er jo greit å vite slike ting om dyrene sine. Når en ung-hund ikke orker løpe så mye etter frisbee lenger og bare ligger der til jeg kommer og henter den….. da er det noe som ikke stemmer.

Og det ser ut som hunden ikke forstår noen ting…….. hva er det du gjør med meg, matmor??

Og det koster…………
Men…… man må betale for det og se glad ut – selv om jeg synes det er VELDIG dyrt å ta med hund til veterinæren – når de er syke. Men blir det for ille, så har man jo forsikringen som kan bistå – men jeg regner med vi slipper mere nå 🙂

JEPSIPEPSI!

 

Bare å vente på resultatene og roe ned alt som heter turer. Sånn er det med den saken.

 

 

#innbiltsvangerskap #hund #shetlandsheepdog #sheltie #tricolor #hundenLeia #veterinær

8 kommentarer
    1. Uffameg da 🙂 Det er ikke greit med dyr eller små unger som ikke kan forklare seg. Håper og krysser for at det retter på seg 🙂 Tvi, ,tvi til Leia og matmor 🙂

    2. Ja, det koster å ha dyr, både i bekymringer og lommebok- jeg er glad mine er forsikret også, for det er svært sjeldent vi kommer under prisen enn hva som er lønnsomt for å ikke bruke forsikringen :O

      Innbilt svangerskap er ikke gøy. Veit om mange som har fått det igjen og igjen og har måtte “haste sterilisere” (eller heter kastrere når de fjerner livmor?) tispa pga livmorbetennelse som kommer med innbilt svangerskap. Da har de fått det dekket av forsikringen også, noe som kan være greit da det er nok så dyrt, avhengig av hvilken veterinær man er hos :O

      Jeg har heldigvis aldri opplevd innbilt svangerskap med noen av mine tisper, men jaggu har jeg lagt i igjen flere hunde tusen kroner hos veterinæren på de årene jeg har hatt hund… Skremmende å tenke på, men så verdt det for et liv uten hund er ikke aktuelt <3

      1. 🙂 Ja vi får se hvor mye plaget hun blir fremover – for i disse dager ser jeg virkelig at hun har innbilt svangerskap. Ligger og ruger nesten, på lekene hun gjemmer unna……………

    3. Jeg håper det går bra! 💖 Om det er et innbilt svangerskap, er det lett å behandle. Jeg har akkurat vært til dyrlegen med vår eldste hund, Tiffy, som blir fem i år. Hun hadde samme symptomer som du beskriver. Vår dyrlegen mistenkte også innbilt svangerskap og ville prøve å behandle henne for det, før vi startet med masse prøver. Så vi fikk dråper for å stoppe melkeproduksjon. Nå må vi bare vente. Litt billigere, om det fungerer da!
      Tvi tvi! ☺️

      1. Ja har fått dråper! Håper det funker – for her blei tendensene til at leker var hvalper, stor………….. 🙂 Tusen takk!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg