korkafè… i gĂĽr…

SYNGE I KOR
ØVE   ~
OG SÅ BLEI DET KORKAFÈ

 

Jeg gruer meg alltid lang tid i forveien, til ĂĽ opptre..
Sånn er det bare med den saken…
Koret mitt, CERVIX VOCALES, er et damekor

Var først et rent “helsekor” – da det var damer fra helsesektoren som stod i det,
men etter hvert har det blitt utvannet og er plass til alle.
Jeg synger 2. alt – som er en slags bass i koret 😀

Det er et godt kor å stå i – og det er et godt miljø og en god tone i koret 🙂
Vi stĂĽr trygt og godt og dirigenten er fantastisk.
Som lederen i koret sa; vi digger deg!

Nü er det over to ür siden koret har stilt opp eller vÌrt med pü noe.. og veldig lite øvingskvelder..
Pandemien ordnet det

Men nĂĽ er vi klar!
Vi øver og øver på sanger – og i dag skal vi fremføre hele ÅTTE sanger på korkafè.
Vi har med et gjestekor – RUNDE BLANDAKOR
Vi har loddsalg – gevinster selvfølgelig – og kaker og kaffe og saft og te.

Det er koselig å samles igjen – at det skjer noe.
Jeg lager en bløtkake i dag, da det manglet i kakefatet liksom 😀

Vi skal kle oss i sommerlige klĂŚr.
Ingen fargekoder som vi ellers bruker nĂĽr vi opptrer
Greit å kunne bestemme selv hva å ha på av og til – selv om vi alltid finner ut i fellesskap hva som er grei kleskode for dagen det gjelder  😀

 

Kaken er baket og ferdig til utfarten

Det ĂĽ skulle finne ut hva en skal ha pĂĽ seg er sĂĽre enkelt til tider.
I dag skulle jeg gå i oransje topp og hvit bukse… men endte opp i lang kjole

Etter turen og ivrigheten med yoga ute i naturen, har høyre hånd tatt pause. Eller – den sier veldig ifra at den er her og er vond og det går rundt og rundt.
Hvorfor kan man aldri lĂŚre?!
Men, ivrigheten, lysten og engasjementet lenge leve, ellers hadde man vel ikke kommet så langt her i verden 😀
Og når man er litt sliten i kropp og hode blir valgene vanskeligere å ta… bukse – kjole – bluse….

 

Her er koret mitt oppstilt, med dirigent foran… og bildet er retusjert så ingen som sitter i salen er synlige
Vi manglet noen kormedlemmer, men det er slik vi står som regel, i en halvsirkel 🙂

 

Mange flotte gevinster har vi skaffet til veie
Her var bordet begynt bli fylt opp – og etter bildet kom det mange flotte planter fra Kvalsund gartneri
Vi var heldige å bli sponset fra forskjellige bedrifter 🙂

 

Før matøkta var det allsang:

 

No livnar det i lundar

Tekst: E. Blix, 1875

Melodi: L.M. Lindemann, 1875

No livnar det i lundar,
no lauvast det i li,
den heile skapning stundar
no fram til sumars tid.

Det er vel fagre stunder
nĂĽr vĂĽren kjem her nord
og atter som eit under
nytt liv av daude gror.

Du vĂĽr med ljose dagar,
med lengting, liv og song,
du spĂĽr at Gud oss lagar
ein betre vĂĽr ein gong,

dĂĽ me med vigsla tunge,
med kjĂŚrleik heil og klĂĽr,
alt utan brest og sprunge
skal lova Herren vĂĽr!

~¨~¨~¨~¨~¨~

 

Kakebordet!

 

Kor-kafeen gjekk sĂĽ det suste!
Fullt bedehus og stormende jubel.
Vi sang og det gjekk bra – og Runde blandakor sang og det gjekk bra 🙂

Vi storkosa oss – og alle kaker nesten, blei solgt ut og kaffe og te og saft gjekk unna.
Loddsalget spratt i vĂŚret og vi fikk inntekter som monner koret.

Det var så fullt at når kusina mi kom – 5 minutter for sent, så var det ikke råd å få parkert i nærheten en gang, så hun snudde hjem..
Neste gang, Irene 🙂

Og vi mĂĽtte bĂŚre opp ekstra bord og stoler!
Fantastisk oppslutning for korsangen 🙂

 

C var der og hørte på – og det var første gang han var med på en kor-kafè 😀
Vant gjorde han ogsĂĽ!

 

Tusen takk til alle som tok seg tid til å komme og høre på oss, kjøpe lodd, kaker og kaffe – og slå av en prat denne tirsdag ettermiddagen 🙂

 

 

Og vi avslutta kvelden med:

 

Den fyrste song 

Den fyrste song eg høyra fekk,
Var mor sin song ved vogga;
Dei mjuke ord til hjarta gjekk,
Dei kunde grĂĽten stogga
Dei sulla meg so underleg,
So stilt og mjukt te sova;
Dei synte meg ein fager veg
Opp frĂĽ vĂĽr vesle stova
Den vegen ser eg enno tidt,
NĂĽr eg fĂŚr auga kvila;
Der stend ein engel, smiler blidt,
Som berre ei kan smila
Og nür eg sliten trøytnar av
I strid mot alt som veilar,
Eg høyrer stilt frü mor si grav
Den song som all ting heilar

 

LĂĽtskrivere: Lars Soraas / Per Sivle / Roger Hemnes

 

#syngeikor #korkafe #allsang #denfyrstesong #nolivnardetilundar

12 kommentarer
    1. Så koselig med KorKafe, noe jeg ikke huske jeg har hørt om før. Skulle ønske jeg kunne synge i kos, men jeg høres ut som ei kråke. I tillegg til at jeg ikke klarer å holde meg til min egen stemme 😉 Ha en fin onsdag 🥰

      1. hihihi tror alle kan synge i kor.. 🙂 Veldig koselig er det – om ikke – sĂĽ er det fint ĂĽ høre pĂĽ om en liker slik musikk/klang 🙂

    2. Kiss From A Rose synger vi også 😊 Den er så fin 😊 Dessverre ble vi ikke ferdig med den til Landsfestivalen som begynner i morgen. Dere skal ikke være med på Landsfestivalen dere da? 1700 sangere kommer hit til Trondheim.

      I begge korene jeg synger i har vi hatt korkafè i vår, og det er så koselig 😊

      Ønsker deg en kjempefin onsdag ❤😊

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    3. SĂĽ vakkert, flott og herlig. Satte i gang masse minner her. Men sĂĽnn er det, har man lagt inn ĂĽrene selv, fĂĽr man dele andres opplevelser. Klem.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg

Follow