kva er det med deg…

 

Ein kan bli så fly forbanna som berre det går å bli..
Ja, kva er det med deg?
Du trykkjer carpe diem ned over hodet på alle og ein kvar
Det er så enkelt, høyrest det ut….
Berre gripe dagen – gripe sjølve livet – det er her og no som gjelder!

 

Eg høyrer du seier det – men klarar du det du då?
Klarar du gripe kvar einaste elendige dag, eller graver du deg ned og orkar ikkje stå opp.
Når du seier at livet er her og no – og vi alle må gripe om det…
Gjer du det sjøl??
Eg berre lurer eg… for eg blir så irritert når dagen har gått og eg ikkje har klart å gripe den.

 

Så fòr både den dagen og dei andre dagene…
Men det er monge igjen å gripe om, ikkje sant?
Ingen garanti?
Nei, det har ingen av oss det,  har du også sagt…
Ingen garanti for noko, what so ever…
Og det er så opp til kvar enkelt at det er ikkje til å tru

 

Men eg høyrer på deg
Eg høyrer det du seier
Også får eg være oppgitt og lyn forbanna,
dei dagane eg ikkje klarar leve opp til det å gripe den dagen,
som sklir mellom fingrane
og aldri kjem tilbake
For eg veit at om eg er heldig, så kjem det fleire dagar
Ikkje sant?!

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 

 

#ikkjesant #minedikt #etdiktomdagen #detkjemfleiredagar #carpediem #flyforbanna #kvaerdetmeddeg #herogno #sjølvelivet #detkjemfleiredagar

10 kommentarer
    1. Så enig. Jeg sier til meg selv at det er virkelig lov og ha noen synessyndpåmegselvdager. Men jeg kan heldigvis klare å ta meg selv i nakken etter det og krabbe opp fra det dype hullet igjen. De som virkelig strever med store ting, har det ikke så lett som meg nei. Sender deg en klem med takk for at du setter ord på ting. Klem 🙂

    2. du har et poeng her ja ,og jeg tror ikke noen bare har gode dager ,selv ikke dei konglige ,alle har noe,så kommer det nye dager og en må bare fortsette og håpe en får gode dager ,dei andre må en komme seg gjennom og glemme hi hi ,klem

    3. Grip dagen ja, det gjør jeg jo, men ikke hver dag nei. Enkelte dager har jeg ikke krefter til det. Jeg sliter litt med det nå for tiden, for å være helt ærlig. Føler meg gusten og grå, og smerter over alt, slapp og dårlig. Da er det ikke så lett å gripe noe som helst. Men trøsten er jo at i morgen kommer en ny dag, kanskje den er lettere å få tak i ♥ Det er dagen i morgen jeg strever mot, for den blir nok bedre enn i dag 🙂
      Du er så flink til å sette ord på tankene jeg har. Det er trøst i det også 🙂
      Ha en så god dag som det overhodet er mulig ♥ Klem ♥

    4. Så sanne ord! Noen dager orker vi å gripe, andre så rekker ikke kreftene til. Jeg lager meg gode dager rett som det er, men innimellom må jeg “kaste korta” og bare la dagen gå. Da satser jeg på at neste dag blir lettere å gripe. Jeg tror det gjelder for alle. Så er det så lett å si det, og verre å gjøre det. Gripe dagen, for eksempel…

    5. Jo, det kommer heldigvis flere dager – for det er nemlig ikke alle dager en får grepet… dessverre… sånn har vi det vel alle sammen innimellom! Jeg tenker også på slike dager som bare renner ut i sand – har hatt en sånn idag – bare tårer og dritt….! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg