min tur…

 

Jeg ser det i drømmen
Jeg går der fremme
Like rak i ryggen, gamlere og med hvitt hår,
eller var jeg litt sammensunket der på stien
Jeg har blitt gammel
Det er min tur
Noen går sammen med meg,
er det en hjelper?
Det er min tur til å få en hjelpende hånd?
Min tur…
Og jeg klarer vel dette?
Noen har klart det før meg
Ja, mange har klart det før meg
Gått veien i de forskjellige retninger
Noen gjekk langt og andre hadde ikke så lang vei
Men jeg er på den stien der fremme
Det er min tur snart og jeg vet ikke om jeg klarer det
Men har jeg noe valg?
Egentlig ikke…
For det er den veien det går…
Stien der fremme…
En dag…

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 

#drømmen #veienderfremme #stien #endag #deterdenveiendetgår #tankerblirtilord #minedikt #etdiktomdagen #dikt #jegserdetidrømmen #stienderfremme #harjegnoevalg #gammel

6 kommentarer

Siste innlegg