ny genser..Molinka-lignende

 

Satt og skrollet pÄ nettet
 mÄ ha noe nytt pÄ pinnene

Stikker en tur pÄ loftet og ser over restegarn.. trodde ikke jeg hadde noe..
Og hadde heller ikke sÄ mye

Men jeg hadde garn som ikke var begynt pÄ!
Hmmm  Åhja det var en genser jeg startet pĂ„ og rekte opp igjen, til C, fordi jeg misforstod oppskriften


Hmmm hva skal jeg bruke denne trÄen til?
Titter i “Villmarks-gensere” boken – og fant denne MOLINKA-genseren – og pang sĂ„ var jeg i gang med genser til meg selv – eller til C..  av dette garnet:

DROPS
MERINO EXTRA FINE
pinne 3 og 3,5

 

Vi fĂ„r se hvem den passer til – nĂ„r den er ferdig!
Kan passe bĂ„de dame og mann – og C likte fargene 😀


Hunden Leia mĂ„ sjekke fremdriften!  😀
Ă…Ă„Ă„Ă„ som jeg savner henne!!

 

Og SÅ lang tid har jeg brukt pĂ„ denne genseren – at nĂ„r jeg trengte mer blĂ„farge- sĂ„ var fargekoden utgĂ„tt
 men pytsan – litt fargeforskjel pĂ„ ermene
 lagĂ„ 😀

Og jeg er lei repeteringen av mĂžnsteret og bestemmer meg for Ă„ ha ganske ensfargede ermer uten om nederst og Ăžverst 😀


NĂŠrmer seg montering!
Klipping og sying!
Og det gÄr en stund fÞr jeg legger merke til det
 ser det egentlig ikke sÄ godt i bildet heller, men halvveis pÄ arm nr. 2 oppdager jeg feilen. Jeg har strikket feil! Jeg har glemt Ä ta med bord nr 2 pÄ ermet fÞr jeg strikker ensfarget!!!
Rekke opp!
Og uansett sÄ er borden feil strikket
 ja jeg fÄr det til 
 men orker ikke rekke opp TO ermer!
SĂ„ begynner jeg pĂ„ nytt – ordentlig denne gangen!  PĂ„ siste erme  😀

Montering er noe for seg selv pĂ„ disse gensere – sy og klippe og slikt

Men det gÄr!
Og genseren er ferdig.
Ingen herregenser kan jeg si med det samme – sĂ„ dette blei en genser til meg
Angret pĂ„ at jeg ikke tok mĂžnster hele armene – men orket jo ikke mer sÄ 
Slik blei genseren fĂžr og etter damping

FERDIG MED ENDA EN VILLMARKSGENSER!

6 kommentarer
    1. Synes den var fin med ensfargede ermer jeg 🙂 Og den i boka sĂ„ ogsĂ„ fin ut, med det gule. Strikker du en sĂ„nn for meg? 😀 Ha-ha

      1. hehhee skulle gjerne strikket en slik gul en til deg! Men blei sĂ„ lei det mĂžnsteret heheheheheh 😀 NĂ„ har jeg nytt prosjekt pĂ„ pinnene – nemlig en genser som absolutt er til C 😀 klem

      1. Hehehe tusen takk! Jeg har vĂŠrt treg med denne… holdt pĂ„ i evigheter fĂžler jeg… Men nĂ„ er jeg ferdig – og startet pĂ„ et nytt prosjekt! 😀 klems

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg