Det var ikke sĂĽ enkelt med en gang, ĂĽ komme pĂĽ hva det skulle kunne vĂŚre. Men sĂĽ kom jeg pĂĽ noe magisk jeg har vĂŚrt med pĂĽ.
Koret mitt, CERVIX VOCALES, var i samarbeid med HERĂY JANITSJAR om julekonsert i 2015. VI hadde øvd godt men allikvel var vi supernervøse. PĂĽ det ene nummeret mĂĽtte vi alle som en stĂĽ med hver vĂĽr mikrofon. Et vanskelig nummer.
Vi hadde konsert i konsertsalen til Thon Hotell FosnavĂĽg. Nesten fullt hus.
Og konserten gjekk superbra for bĂĽde kor og orkester, dirigent og solister.
Dagen etter, landet jeg. FOrstod hvor fantastisk det var det vi hadde samarbeidet om, og jeg skreve et takke-innlegg i lokalavisen Vestlandsnytt.
Jeg skrev det i takknemlighet for hvor heldig jeg og vi er som fĂĽr holde pĂĽ meg det vi liker. Â
Om du vil se nĂŚrmere pĂĽ magisk challenge sĂĽ klikker du bare pĂĽ bildet.
Ja det blei planlagt tur at med Susann, til Bondalseidet, for ĂĽ gĂĽ langrenn đ
Vi har hatt en herlig dag. Som starta med skodde og litt sol, til ĂĽ bli sol fra skyfrihimmel. Â
Det er lenge siden jeg har vÌrt pü Bondalseidet, men det blir ikke lenge til neste gang. Hüper pü fine dager i püsken sü jeg kan ta med langrennskia og ta turen inn dit. Fantastiske turløyper ü gü i.
VI gjekk til Ă MSKARET.
TĂĽke ligg tett rundt fjella, og sola prøver forgjeves ĂĽ trenge igjennom. Men sĂĽ glimter det til med sol og blĂĽ himmel innimellom. Her er vi fremme ved Ă mskaret og tar oss en matpause. Selvfølgelig mĂĽ vi bli fotografert for innlegg bĂĽde her og der đ !!!! Tror jeg og Susann er like ivrige instagrammere đ  hihihi
Klar â ferdig â kjøøøøøør!!! Løype!!! Det var nydelige forhĂĽld i løypa. Litt slush-snø men herlig đ #skyggeselfie
Vi er tilbake der vi startet â og nyter resten av maten og teen. Nyter varmen fra sola og ser pĂĽ de flotte sunnmørsalpane.
En herlig dag pĂĽ ski er over â og vi er fornøyde.
Â
*********************
Â
Â
NĂĽr jeg kommer hjem, mĂĽ jeg kjøre til enden av #Mulevikvegen. En nydelig solnedgang hilser oss god kveld <3 Vakkert đ Â
Ja det lurte jeg pü i dag. Hvor skulle jeg gü tur? Skodden ligger i fjellet, og jeg tenkte som sü at jeg für kjøre til Flø og gü litt rundt, da jeg allikevel skal til Ulsteinvik et Ìrend. Men, helt til Flø kom jeg ikke.
Det bare laget seg til slik at jeg tok turen til en ny fjelltopp jeg IKKE har vÌrt pü før.
Parkerte ved GĂĽsneset. Flott parkeringsplass â og det er der turstien pĂĽ nedsiden av veien starter, om en bare vil gĂĽ langs strandlinjen. Men jeg skulle oppover.
Utsikt mot Herøy kommune đ RUnde ligger til høyre i bildet.
Ser ned pĂĽ Fløstranda og rett opp pĂĽ tuppen der borte, som er Roppehornet. Fin sti oppover. Det var mye vann i elva sĂĽ jeg mĂĽtte oppom ruinen her og litt til for ĂĽ finne et parti som var smalt nok ĂĽ passere đ Bak svingen der nede i Fløstranda er parkeringsplassen. Denne karen satt og var litt betenkt. Kan du se det? Han holder tommelen under haka.
Litt isformasjoner var det ogsĂĽ ĂĽ finne â selv om det nĂĽ er mye vĂĽtmark og elver. Det er vĂĽr og snøen smelter đ
Jeg begynner nÌrme meg siste del av oppstigning til Roppehornet. Stien gür for det meste ute langs  kanten, og det er jo OK for jeg mü jo trene pü høydeskrekken.
Jeg er nesten oppe og litt stresset innvendig. Skodden kommer og gĂĽr. Det er null sikt og tanker som at jeg skulle gĂĽtt her en solskinsdag kommer og gĂĽr.
Jeg møter forskjellig pĂĽ min vei, og denne damen sĂĽ da litt krokrygget ut der hun gjekk. Kan du se det ? đ
Yeeea! Oppe og utsikten er ikke tema. Jeg ville bare nĂĽ toppen, og snu. Det var bratt noen steder og jeg var litt stresset som sagt, pĂĽ ukjente stier.
Men det klarnet opp innimellom og nedover gjekk som en lek. Da var det ikke bratt lenger, og det jeg syntes var smalt og bratt pĂĽ oppover gjekk greit nedover.
Om ikke utsikten var noe ĂĽ skryte av sĂĽ fikk jeg en flott tur og vet at denne kommer jeg til ĂĽ gĂĽ en solskinnsdag. Gleder meg allerede!
Den er flott denne lille fossen. Det er enda noe snø i fjellet her, men stien var uten snø. Â
En herlig tur er over. Jeg brukte 2 timer og 20 minutt frem og tilbake til parkeringsplassen. Man kan bruke kortere eller lengre tid. Jeg gjekk i normalt tempo og stoppet opp litt her og der.
Morsomt ĂĽ gĂĽ pĂĽ ukjente stier â og nĂĽ er den ikke ukjent lenger.
Meldte meg pĂĽ spinningtime pĂĽ Aktiv treningssenter i FosnavĂĽg til kl. 09.00. En herlig økt der instruktøren i dag hadde forandret til âny timeâ med litt tyngre bakker og flater. Herlig musikk og god time đ
Mine øyne var hovne og ikke noe gode i dag, sĂĽ da var det pĂĽ tide ĂĽ finne frem medisin som hjelper. Kjøre innom legekontoret og fĂĽ satt allergisprøyten. Ah âŚ.. da kan vĂĽren bare sette i for fullt. Jeg er klar đ
Etter legekontoret var jeg og moderen pĂĽ gravane i Gjerdsvika og skiftet ut julekranser med pĂĽskefarger. SĂĽ var det gjort for denne gang.
HJemme igjen var jeg utslütt av allergisprøyten sü jeg havnet rett og slett pü sofaen.
I ettermiddag mĂĽtte jeg ta en luftetur â og fikk i samme stund tatt selfi av meg og Mr Sniff đ hehehe Han var sĂĽnn passe villig til ĂĽ sitte stille đ
SĂĽ gjekk turen til Mulevikvegen. Skodden har vĂŚrt til og fra i hele dag đ Det er jo fascinerende pĂĽ et vis med skodda som kommer fykende eller sigende alt etter đ
Det blĂĽser ute og noen fĂĽ regndrĂĽper, men det er 8 grader ute, sĂĽ vi starter turen.
Herlig ĂĽ se pĂĽ bølgene nĂĽr de slĂĽr mot steinene. Flott lys ut i havet. En selfi mĂĽ til. Innstilling av mobil, trykke pĂĽ knappen, og løpe avsted. Oppstilt og vi ser utover havet. Nedtelling og klikk. Bildet tatt. SĂĽ rusler vi videre og her kom jeg over dette paret. Kan du se det. MĂĽtte ta to bilder med litt avstand og vinkelforskjell. Han har et godt kjeveparti . Og de holder rundt hverandre, hun med lukkede øyne og langt hĂĽr. Kan du se det? Like før det sier âsmaskâ altsĂĽ đ Hehehe Romantisk <3
Disse snøklokkene gjekk jeg meg pĂĽ da jeg var heldig ĂĽ bli invitert pĂĽ middag hos min mor đ Nydelig vĂĽrtegn dette.