Magisk challenge dag 3

SĂĽ er vi kommet til magisk liv sin challenge dag 3.

Dagens oppgave er:

 

NOE MAGISK NOEN HAR SAGT TIL DEG

Noe magisk noen har sagt til deg?
Ja det kan vĂŚre sĂĽ forskjellig, og jeg tenker og tenker og tenker.

Men sĂĽ kom jeg pĂĽ det at jeg kan tolke det dit hen og dra jobben min inn her.
Jeg jobber i hjemmesykepleien.

Jeg har hørt mange magiske setninger der gjennom ürene, som løfter meg opp.

Men bare det ü se gleden i et annet menneske nür jeg kommer inn døren , og sier HEI, her er jeg.

Takknemligheten for noen minutt rundt kaffibordet – som vi egentlig ikke har tid til.

Det magiske ordet: Du er en engel <3 Å ha dere som kommer og hjelper oss er bare gull verdt <3

Det er magisk, nür du ser takknemligheten i øynene.

Øynene sier sü mye.
Det tror jeg mĂĽ vĂŚre det magiske bidraget mitt til dagens oppgave.

 

SONY DSC

 

 

 

#magiskchallenge #magiskchallengedag3 #challenge #utfordring #lørdag #littavhvert #magisk

magisk challenge dag to

Magisk challenge, og vi er kommet til dag to.

Dagens tema er:

 

NOE MAGISK DU HAR GJORT ELLER OPPLEVD.

 

Det var ikke sĂĽ enkelt med en gang, ĂĽ komme pĂĽ hva det skulle kunne vĂŚre.
Men sĂĽ kom jeg pĂĽ noe magisk jeg har vĂŚrt med pĂĽ.

Koret mitt, CERVIX VOCALES, var i samarbeid med HERØY JANITSJAR om julekonsert i 2015.
VI hadde øvd godt men allikvel var vi supernervøse.
PĂĽ det ene nummeret mĂĽtte vi alle som en stĂĽ med hver vĂĽr mikrofon.
Et vanskelig nummer.

Vi hadde konsert i konsertsalen til Thon Hotell FosnavĂĽg.
Nesten fullt hus.

Og konserten gjekk superbra for bĂĽde kor og orkester, dirigent og solister.

Dagen etter, landet jeg.
FOrstod hvor fantastisk det var det vi hadde samarbeidet om, og jeg skreve et takke-innlegg i lokalavisen Vestlandsnytt.

Jeg skrev det i takknemlighet for hvor heldig jeg og vi er som fĂĽr holde pĂĽ meg det vi liker.
 

Om du vil se nĂŚrmere pĂĽ magisk challenge sĂĽ klikker du bare pĂĽ bildet.

Her er mitt bidrag.

 

Dette var en magisk opplevelse <3

 

#challenge #utfordring #magiskchallenge #littavhvert #dagto

 

magisk challenge

Hei!

Ja da har jeg kastet meg pĂĽ en ny challenge.

Denne gangen er det:

 

MAGISKLIV

som stĂĽr for challengen.

Og om du klikker navnet hennes kan du lese mere om den utfordringen/challengen.

 

Dagens oppgaver er:

NOE MAGISK FRA, ELLER I NATUREN.

Hmmm ja da har jeg noen bilder jeg synes det er magi rundt.
Magi i den forstand at det er naturen som gjør det slik.

 


Et tre som vokser seg nedover 🙂


En dame i flott blondekjole. 
Ansiktet mot venstre i bildet.
Om du kan se det 🙂
Ganske magisk ĂĽ finne figurer ute, synes jeg.

Magisk ü se solen som prøver ü komme igjennom tükelaget.


Formen av et hjerte er magisk ĂĽ finne ute i naturen <3


TrĂŚrne som strekker seg mot lyset, og solen som kjemper for ĂĽ skinne igjennom tĂĽkehavet.
Magisk <3


Og det er magisk alt som finner det for godt ĂĽ vokse pĂĽ et tre.

 

Dette var mitt bidrag til dagens challenge 🙂

 

 

#magiskchallenge #blogg #magiskliv #utfordring #torsdag #littavhvert

 

skigĂĽing

ØRSTA SKISENTER

BONDALSEIDET

 

Ja det blei planlagt tur at med Susann, til Bondalseidet, for å gå langrenn 🙂

Vi har hatt en herlig dag.
Som starta med skodde og litt sol, til ĂĽ bli sol fra skyfrihimmel.
 

Det er lenge siden jeg har vĂŚrt pĂĽ Bondalseidet, men det blir ikke lenge til neste gang.
HĂĽper pĂĽ fine dager i pĂĽsken sĂĽ jeg kan ta med langrennskia og ta turen inn dit.
Fantastiske turløyper ü gü i.

VI gjekk til ÅMSKARET.


Tüke ligg tett rundt fjella, og sola prøver forgjeves ü trenge igjennom.

Men sĂĽ glimter det til med sol og blĂĽ himmel innimellom.
Her er vi fremme ved Åmskaret og tar oss en matpause.

Selvfølgelig må vi bli fotografert for innlegg både her og der 😀 !!!!
Tror jeg og Susann er like ivrige instagrammere 🙂   hihihi


Klar – ferdig – kjøøøøøør!!!
Løype!!!

Det var nydelige forhüld i løypa.
Litt slush-snø men herlig 🙂

#skyggeselfie


Vi er tilbake der vi startet – og nyter resten av maten og teen.
Nyter varmen fra sola og ser pü de flotte sunnmørsalpane.

En herlig dag på ski er over – og vi er fornøyde.

 

*********************

 

 

Nür jeg kommer hjem, mü jeg kjøre til enden av #Mulevikvegen.
En nydelig solnedgang hilser oss god kveld <3
Vakkert 🙂

 

 

 

 

#onsdag #vür #Bondalseidet #Ørstaskisenter #langrennski #solnedgang #utno #sunnmøre #turglede #jenterpütur #skigüing #friluftsliv #dyttno

Ei hand

 

 

EI HAND

 

MI HAND FINNER DIN, ELLER ER DET DI HAND SOM FINNER MIN.

SAMME DET.

DET KJENNES SÅ BRA.

EI SOLID HAND Å HALDE I.

DET FØLES SÅ GODT OG TRYGT.

RUSLE LANGS STIEN, HAND I HAND.

FØLE TRYGGHEIT I EI GOD HAND.

 

mettekvalsvik
 

 

#dikt #minedikt #etdiktomdagen #blogg #eihand #mars #onsdag

Ukjente stier…

Hvorhen?

Ja det lurte jeg pü i dag. 
Hvor skulle jeg gĂĽ tur?
Skodden ligger i fjellet, og jeg tenkte som sü at jeg für kjøre til Flø og gü litt rundt, da jeg allikevel skal til Ulsteinvik et Ìrend.
Men, helt til Flø kom jeg ikke.

Det bare laget seg til slik at jeg tok turen til en ny fjelltopp jeg IKKE har vÌrt pü før.

Turen gjekk til :

ROPPEHORNET 412 moh.

Parkerte ved Güsneset. 
Flott parkeringsplass – og det er der turstien på nedsiden av veien starter, om en bare vil gå langs strandlinjen.
Men jeg skulle oppover.


Utsikt mot Herøy kommune 🙂
RUnde ligger til høyre i bildet.


Ser ned pü Fløstranda og rett opp pü tuppen der borte, som er Roppehornet.

Fin sti oppover.
Det var mye vann i elva så jeg måtte oppom ruinen her og litt til for å finne et parti som var smalt nok å passere 🙂

Bak svingen der nede i Fløstranda er parkeringsplassen.

Denne karen satt og var litt betenkt.
Kan du se det?
Han holder tommelen under haka.


Litt isformasjoner var det også å finne – selv om det nå er mye våtmark og elver.
Det er vår og snøen smelter 🙂


Jeg begynner nĂŚrme meg siste del av oppstigning til Roppehornet.
Stien gür for det meste ute langs  kanten, og det er jo OK for jeg mü jo trene pü høydeskrekken.


Jeg er nesten oppe og litt stresset innvendig.
Skodden kommer og gĂĽr.
Det er null sikt og tanker som at jeg skulle gĂĽtt her en solskinsdag kommer og gĂĽr.


Jeg møter forskjellig pü min vei, og denne damen sü da litt krokrygget ut der hun gjekk.
Kan du se det ? 🙂


Yeeea!
Oppe og utsikten er ikke tema.
Jeg ville bare nĂĽ toppen, og snu.
Det var bratt noen steder og jeg var litt stresset som sagt, pĂĽ ukjente stier.


Men det klarnet opp innimellom og nedover gjekk som en lek.
Da var det ikke bratt lenger, og det jeg syntes var smalt og bratt pĂĽ oppover gjekk greit nedover.


Om ikke utsikten var noe ĂĽ skryte av sĂĽ fikk jeg en flott tur og vet at denne kommer jeg til ĂĽ gĂĽ en solskinnsdag.
Gleder meg allerede!


Den er flott denne lille fossen.
Det er enda noe snø i fjellet her, men stien var uten snø.
 

En herlig tur er over.
Jeg brukte 2 timer og 20 minutt frem og tilbake til parkeringsplassen. 
Man kan bruke kortere eller lengre tid.
Jeg gjekk i normalt tempo og stoppet opp litt her og der.

Morsomt å gå på ukjente stier – og nå er den ikke ukjent lenger.

 

#Fjelltur #ukjentestier #turerifjellet #Flø #Roppehornet #sunnmøre #natur #turglede #fjellsko #skodde

 

 

allergi

 

Flott lys innover i fjella tidlig morgen.
9 grader pluss.

Meldte meg pĂĽ spinningtime pĂĽ Aktiv treningssenter i FosnavĂĽg til kl. 09.00.
En herlig økt der instruktøren i dag hadde forandret til “ny time” med litt tyngre bakker og flater.
Herlig musikk og god time 🙂

Mine øyne var hovne og ikke noe gode i dag, sü da var det pü tide ü finne frem medisin som hjelper.
Kjøre innom legekontoret og fü satt allergisprøyten.
Ah ….. da kan våren bare sette i for fullt. 
Jeg er klar 🙂

Etter legekontoret var jeg og moderen pĂĽ gravane i Gjerdsvika og skiftet ut julekranser med pĂĽskefarger.
SĂĽ var det gjort for denne gang.

HJemme igjen var jeg utslütt av allergisprøyten sü jeg havnet rett og slett pü sofaen.

I ettermiddag måtte jeg ta en luftetur – og fikk i samme stund tatt selfi av meg og Mr Sniff 🙂
hehehe
Han var sånn passe villig til å sitte stille 🙂


Sü gjekk turen til Mulevikvegen.
Skodden har vært til og fra i hele dag 🙂
Det er jo fascinerende på et vis med skodda som kommer fykende eller sigende alt etter 🙂

Ønsker dere en flott mandag kveld!!

 

#allergi #mandag #dagen #skodde #utetid #skogskatt #selfie #vĂĽr #friluftsliv

Ordtak/sitat

 

 

 

 

 

#ordtak/sitat #blogg #etdiktomdagen #littavhvert #mandag #vĂĽr #mars

 

Og tur ble det

God søndag!

Det var litt frem og tilbake i dag – men det ble bestemt tur ja.

Snakket med en venninne, Eva, og vi ble enige om ĂĽ ta turen til Mulevika.

Det blĂĽser ute og noen fĂĽ regndrĂĽper, men det er 8 grader ute, sĂĽ vi starter turen.


Herlig ü se pü bølgene nür de slür mot steinene.

Flott lys ut i havet.

En selfi mü til. Innstilling av mobil, trykke pü knappen, og løpe avsted. Oppstilt og vi ser utover havet. Nedtelling og klikk. Bildet tatt.

Sü rusler vi videre og her kom jeg over dette paret.
Kan du se det. MĂĽtte ta to bilder med litt avstand og vinkelforskjell.
Han har et godt kjeveparti . Og de holder rundt hverandre, hun med lukkede øyne og langt hür.
Kan du se det?
Like før det sier “smask” altså 🙂
Hehehe
Romantisk <3


Disse snøklokkene gjekk jeg meg på da jeg var heldig å bli invitert på middag hos min mor 🙂
Nydelig vĂĽrtegn dette.

 

Ønsker dere alle en fortsatt god søndag.

 

#snøklokker #vür #søndag #mulevika #selfi #utpüturaldrisur #venninner #natur #sunnmøre #dyttno #skritteller #bølger #dagen #friluftsliv #ogturbledet
Â